Sajtos csiga

Egyszerű sajtos ropogtatni való alig 3-4 hozzávalóval. Nagyon tetszik, hogy akár este is össze lehet állítani, másnap pedig mielőtt érkeznek a vendégek, csak meg kell sütni. De én most nem vendégvárónak készítettem, hanem kirándulásra, mert nagyon jól csomagolható, és kirándulás közben könnyen ehető.




Hozzávalók a tésztához:
kb. 60 darabhoz
 12,5 dkg vaj (esetleg margarin)
 25 dkg liszt
 2 kávéskanál só
  fél cs. sütőpor
 kb. 1 dl tej

A töltelékhez:
5 dkg puha vaj
 1 teáskanál őrölt csemegepaprika (elhagyható)
kb. 15 dkg reszelt trappista sajt


A SÜTEMÉNYES KÖNYVEM megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:





Elkészítés:
  1. A tésztához a lisztben elkeverem a sót és a sütőport, majd a vajat (vagy a margarint) a liszttel elmorzsolom és annyi tejjel összegyúrom, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjak. 
  2. Az összegyúrt tésztát kétfelé veszem, kinyújtom az egyiket téglalap alakúra (ha kell, akkor alálisztezek nyújtáskor, hogy ne ragadjon le), megkenem a vaj felével, megszórom a reszelt sajt felével és szorosan felgöngyölöm, mint a piskótatekercset. A tészta másik felével is ugyanígy járok el. Folpackba csomagolom és legalább 1-2 órára beteszem a hűtőbe, de este is össze lehet állítani és éjszakára betenni a hűtőbe.
  3. Egy-két óra után vagy másnap éles késsel kb. 7-8 mm vastagra szeletelem, és sütőpapíros tepsibe teszem a csigákat.
  4. Előmelegített 200 fokos sütőben alsó-felső sütésen (vagy hagyományos sütőben) 12-14 percig aranysárgára sütöm. Hamar sül, figyelni kell rá! (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)

Tipp: A fóliába csomagolt nyers, felgöngyölt tészta a fagyasztóba téve néhány hónapig is tárolható. Fogyasztás előtti este kivesszük a fagyasztóból, másnap szeleteljük és sütjük.




Olyan finom, gyakran elkészítem és készültek képek 2018. novemberében is.







Jó étvágyat!

Rama: Karácsonyi sütemények

Megjegyzések

  1. Szuper! Bár engem riaszt kicsit ez a nagy margarin mennyiség de olyan jól néz ki, hogy gyorsan elmentem a receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ertem miert riaszt? Csinald vajjal, ugyanaz a mennyiseg kel. A sajat receptemben ami a sajtos keksz, abba 25 dk liszthez 25 dk rama margarin vagy ugyanannyi vaj kel.Megsem erezni rajta.

      Törlés
  2. Nagyon guszta kis falatkák, valóban tökéletes kirándulásra, biztosan nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik ez a sajtos csiga. Mutatós és finom lehet!!

    VálaszTörlés
  4. Imádom, mint minden sajtos. Nekem is van receptem hozzá, egy kicsit más. De gondolom a végeredmény ugyan az...FINOM!

    VálaszTörlés
  5. Jó recept, szépek acsiguszok:)Minden alkalomra tökéletes, legalábbis nálunk a sós nasik mindig pillanatok alatt elfogynak:)

    VálaszTörlés
  6. A megszokott virágok, s a megszokott finomság:-) Odavagyok a sós sütikért, főleg, ha még sajtos is!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek! Nagyon szeretjük mi is, nálunk se perc alatt elfogy! :) Jó, hogy eszembe juttattad, jövő hétvégére tervezünk valamit, akkor megsütöm (már, ha nem felejtem el) :)))

    VálaszTörlés
  8. Gabriella, nagyon szépek lettek a csigák, és csodás színei vannak még a képeknek is!:)

    VálaszTörlés
  9. Mutatom a lányomnak, hogy né milyen jó sajtos. Erre Ő, hogy holnapra süsd meg:-) a nagy sajtimádó. Köszi Gabriella:-)

    VálaszTörlés
  10. Jaj, de jó! Teljesen olyan, mint az én sajtos csigáim, amit még nem sütöttem meg és ezért nem is posztoltam. :-)) Én nem szoktam vele vacakolni, fagyasztóban rakom és kissé kiengedve szeletelem és sütöm. Roppant jó vendégváró! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon tetszik, nekem most is jöhetne, csak úgy...:)

    VálaszTörlés
  12. KÖSZÖNÖM SZÉPEN, HOGY BENÉZTETEK HOZZÁM! ÚGY LÁTOM, EZ A SAJTOS CSIGA MINDENKINEK KEDVENC... ;-)

    VálaszTörlés
  13. Szerinted muszáj 2 éjszakát pihentetni, vagy az első elég neki? Elkészíteném:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Összeállítod a tésztát, rákened a tölteléket, feltekered, mint a bejglit, becsomagolod folpackba és 1 éjszakát pihenteted hűtőben. Másnap szeleteled és sütöd. Tehát összesen csak 1 éjszakát kell pihentetni, nem kell 2 éjszaka neki. :-)

      Törlés
    2. Ok, köszi, most már tiszta:-) akkor ma készítem, holnap sütöm:-)
      Szép napot!

      Törlés
  14. Nagyon jó kis recept :) vaj alatt mit értünk? Tea vaj, márkázott vaj, vagy dobozos vaj? Előre is köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon finom,én le szoktam fagyasztani,így bár mikor tudok belőle sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, feltekerés után a nyers tészta fagyasztható, de ezt le is írtam a recept végén tippként.

      Törlés
  16. Kevésnek találom a mennyiséget a 60 db-hoz képest. Kb. milyen hosszú egy rúd?
    köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kb. 30 cm hosszú egy rúd, melyet 8 mm vagy max. 1 cm vastagra szeletelek, így egy rúdból lesz kb. 30 db, két rúdból pedig kb. 60 db.

      Törlés
  17. A sajtra nem lehet pl.sonkát reszelni?

    VálaszTörlés
  18. Ugyanez a receptem van, nagyon finom. Annyi különbséggel készítem, hogy a tölteléket én össze szoktam keverni és egyben kenem rá a tésztára.
    Nagyon finom omlós csiguszok lesznek!

    VálaszTörlés
  19. Most találtam csak meg ezt a receptet. Megsütöttem, Isteni finom lett. Gyakran fogom sütni, de legközelebb dupla adagot készítek, mert nagyon nagy sikere van. Én csak két órát hagytam a hűtőben, de így is nagyon finom. Először féltem, hogy kifolyik a sajt, de nem. Köszönöm a receptet Gabriella.

    VálaszTörlés
  20. Tènyleg fagyaszthatô. Kiveszem,bekapcsolom a sütőt ès úgy fagyosan pár perc után szépen lehet szelni. Csak kicsit tovább kell sütni! Isteni!

    VálaszTörlés
  21. Olyan éhes lettem..

    VálaszTörlés
  22. Hegedüsné Brigi.2018. április 1. 12:50

    Köszönöm a receptet kiprobálva nagyon finom.

    VálaszTörlés
  23. Kedves Gabriella!
    Érdeklődnék, hogy tojás nem kell a tésztájába?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebbe a tésztába nem kell tojás.
      Jó sütést kívánok!

      Törlés
  24. Más toltelékkel vékonyan megkenve(mondjuk egy pizza krémmel) vajon működhet a dolog?

    VálaszTörlés
  25. Szia!
    A teáskanál csemegepaprikát a sajtra szóróm rá,ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Az őrölt paprikát akár a vajba is bele lehet keverni. Jó sütést!

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban