2012. február 15., szerda

CSOKIS MUFFIN

Talán egyetlen süteménynek sincs akkora rajongótábora, mint a muffinnak. Nem véletlenül lopta be magát a szívekbe, elkészítése gyerekjáték, variációinak száma végtelen. Váratlan vendégek esetén is 30 perc alatt az asztalra tehetünk egy ízletes süteményt. 
A muffint amerikai jövevényként ismerjük, de valójában Angliából származik. Ott már a viktoriánus időkben is fogyasztották tea mellé, hozzánk azonban csak pár évtizede érkezett meg.
Bevallom, az Én családom jól elvolt eddig muffin nélkül. :)) De!! Éppen az előbb felsorolt dolgok miatt (gyorsan elkészíthető, rengeteg variáció stb.) úgy gondoltam, ideje felvenni a receptáramba, mert néha bizony jól jön egy gyors édes vagy sós muffin.
Viszont be kell szereznem egy muffin sütőformát - eddig nem hiányzott, de azt hiszem ezentúl szükség lesz rá. Szerencsére volt itthon muffin papírom, ebben sütöttem meg, de ebben nem csak felfelé nőttek a muffinok, hanem kicsit oldalra is terebélyesedtek. :-) Mindegy, az íze így is finom volt > imádom benne a csokidarabokat! :))

 Hozzávalók: (kb. 24 db lesz ebből a mennyiségből)
- 25 dkg liszt
- 4 db tojás
- 25 dkg margarin olvasztva
- 25 dkg porcukor
- 1 cs. sütőpor
- 8 dkg kakaópor
- 10 dkg étcsokoládé darabolva (ha lehet, akkor jó minőségű étcsoki, mert annál finomabb - Én a sütikhez általában min. 70 %-os étcsokit használok - persze lehet tejcsokit is)


1. A tojásokat mély tálba teszem, kissé felverem. Belekeverem először a cukrot, majd rászitálom a sütőporral és kakaóval összekevert lisztet, ezután ráöntöm a folyós, de nem túl meleg margarint.
2. Szép, sima tésztát keverek belőle, majd hozzáadom a csokidarabokat is, azzal is összekeverem. Kiadagolom a formákba. (lehet sütni muffin papírban, illetve teflon vagy szilikon muffin formákban - a szilikonost nem kell kikenni margarinnal)
3. Előmelegített sütőben 180 fokon, alsó-felső sütéssel kb. 20-25 percig sütöm. (nekem 20 perc elég, ezt csak magamnak jegyzem meg itt legközelebbre, mert picit túlsütöttem, és legközelebb nem szeretném)
 Jó étvágyat! 

26 megjegyzés:

  1. Üdv a muffinosok táborában :) Jajj de régen csináltam, pedig nekem többféle formám is van. Érdemes rájuk beruházni. Lehet hétvégén én is elkészítem a kedvenc muffinunkat kedvet kaptam a guszta képektől. Remélem elmúlt a fejfájásod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, annyira egyszerű elkészíteni, hogy szerintem bátran kijelenthetem: ezennel tábortag lettem (mármint muffin tábortag:)). Na és persze az sem mellékes, hogy fincsi!
      A fejfájásom töretlen ma (sajnos). Sőt! Egyre jobban fáj! De azért köszi az érdeklődést! :))

      Törlés
  2. De jól néznek ki, és milyen finom lehet. Rögtön feltűnt a formája de azt gondoltam valami új formát dobtak piacra :D Csak mikor már olvastam jöttem rá, hogy nem formában sütötted.
    Igazából én úgy gondolom, hogy ezt a tésztát egy őzgerinc formában is meg lehet sütni, sőt van aki torta alapnak használja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, ezen nagyon jót mosolyogtam. Mármint, hogy azt hitted, új formát dobtak a piacra... Ááá, ez csak az Én egyedi formám. :))

      Törlés
  3. Nagyon szépek a muffinok, de jó lenne megkóstolni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kispiros, szívesen adtam volna. Tényleg megér egy kóstolást, de azt hiszem a csupa csoki íz miatt egy kóstolásnál nem igazán lehet megállni... :)))

      Törlés
  4. Hú ezek finomak lehetnek!! Ügyes vagy, hogy forma nélkül is megoldottad!! :)) A fejfájás egyik legegyszerűbb oka lehet a kevés folyadék bevitel. Az sem mindegy, hogy mit iszol, a legjobb a tiszta víz. Eleget iszol? Min. 2 liter naponta. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nekem gyakran fáj a fejem, mert frontérzékeny vagyok. Ilyenkor a fejgörcs mellett nagyon nyomott a közérzetem is. Tegnap pedig tombolt a hóvihar és a szél, akkor gondolhatod milyen állapotban voltam...!

      Úgy tudom, hogy 30 kg-ként napi 1 liter folyadék az ajánlott. Mivel 57 kg vagyok, így nekem közel 2 liter folyadékot kellene innom. Bevallom, nem vagyok nagy folyadékivó, mindig elfeledkezem arról, hogy folyamatosan igyak, de nem is hiányzik. Jó, ha napi szinten 1-1,5 litert iszom. Főként szénsavmentes ásványvizet iszom - általában ezt kívánom. Persze reggel sok tea, ami nekem 2 csésze teát jelent. Néha szoktam gyümölcslevet csinálni a gyümölcscentrifugán... de általában csak vizet iszom.

      Törlés
  5. Szeretem én is nagyon a muffinokat! Szépek lettek és nagyon finomak az ilyen csokisak! Bár ha jól belegondolok mindegyiket szeretem akár gyümölcsös akár csokis:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, legközelebb valami gyümölcsöset kellene sütnöm, meg sósat, meg... na, nem sorolom tovább! :)

      Törlés
  6. Nagyon jól néznek ki, még akkor is ha oldalra is nőttek a kis muffinok. Biztosan nagyon finom. Én egy időben hetente kétszer is sütöttem muffint, szóval amint megjavul a sütőm szerintem én is összedobok egyet...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem most már hamarosan elkészül a sütőd, tudom, mennyire várod már! :) Köszi Lilla!

      Törlés
  7. Én is a muffin imádókhoz tartozom:) Nagyon mutatósak így is:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon csokis, és nagyon finom!!! Én is szeretem a muffint akár édes, akár sós.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látom, muffin imádókkal vagyok körbevéve. :-)
      Köszönöm Gizi, hogy benéztél hozzám!

      Törlés
  9. A muffinok szuperek lettek:) Sajnos a fejfájásnak annyi oka lehet, én állandó fejfájással küszködöm, már mindenféle orvosi vizsgálaton voltam, inni annyit iszom, hogy már kipukkadok.Mióta elkezdetem B vitaminokat és újra vasat szedni, egy picit jobb. Iszonyú, teljesen ki tud meríteni, testileg-lelkileg. Remélem te már jobban vagy:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor hasonlítunk Trollanyu. Sajnos Én is fejfájós vagyok. Néha napokig fáj, borzasztó ám! Aztán van úgy, hogy akár 1 hétig sem. Nekem főként a frontérzékenység miatt...
      Igen, vastablettát Én is szedek, nekem ez nagyon ajánlott. De szedem a Béres Antrifront cseppet is, azóta valamivel jobb a helyzet, de mint látod, nem mindig, mert tegnap nagyon fejfájós "kelekótya" napom volt. :(

      Törlés
  10. Nekem fel sem tűntek, hogy más a formájuk, egyszerűen azon megálltam, hogy milyen jó csokisak! Nagyon finom lehetett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ühüm, finom volt! :) Köszi Illéskrisz!

      Törlés
  11. Van benne kakaó:-) Igazad van a muffint illetően, kevés vesződséggel különleges sütit lehet az asztalra varázsolni.

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok. NORBI lisztből is lehet csinálni? És cukor helyett xillitet raknek bele, abból mennyi kell? Köszi előre :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mónika!
      Erre nem tudok neked válaszolni, nem szoktam használni ilyen lisztet és xillitet sem.

      Törlés
  13. Nagyon jól sikerűlt, és finomak is����

    VálaszTörlés