Ferdinánd tekercs

Pár éve találtam rá erre a finomságra az egyik kis süteményes könyvemben (margarinos), azóta kedvencünk lett ez a süti is. Persze az Én családom mindent szeret, ami kelt tésztából van - kelt tészta rajongók vagyunk! :) 
Nagyon finom sütemény, ráadásul a tejszíntől sokáig puha és szaftos marad.
Lehet graham lisztből is készíteni, illetve a liszt mennyiségének felét graham lisztre váltani - én mikor hogy szoktam - ma csak sima lisztből készült, de legutóbb a fele fehér lisztet graham liszttel helyettesítettem és úgy is nagyon finomra sikerült.




Hozzávalók a tésztához:
 8 dkg vaj 
 3 tojás sárgája
 40 dkg finomliszt (de a fele lehet graham liszt is, néha azzal készítem)
 egy csipet só
 2 csapott evőkanál kristálycukor
 2 dl tej
 2 dkg élesztő

A töltelékhez:
 8 dkg vaj 
 14 dkg kristálycukor
 1 cs. vaníliás cukor


A sütés egyik fontos kelléke a megbízható, precíz konyhai mérleg!
Akciós kínálatunkat megtekintheted a webáruházban az alábbi linkre kattintva:




A körbekenéshez:
 4 dkg vaj 

A locsoláshoz:
 2 dl főzőtejszín
 1 evőkanál kristálycukor
 1 cs. vaníliás cukor




1. A tésztához az élesztőt a meglangyosított cukros tejbe morzsolom, felfuttatom. Egy tálba teszem a lisztet, belekeverem a sót, beleöntöm a tejes élesztőt, majd a tojások sárgájával és a vajjal összegyúrom, dagasztom. Kelesztőtálban kelni hagyom kb. 45-50 percig. (De lehet összegyúrni/dagasztani a kenyérsütőgépben is.) 
2. A töltelékhez a vajat a kétféle cukorral habosra keverem.
3. A megkelt tésztát enyhén lisztezett gyúrólapon kb. 7mm vastagságúra, téglalap alakúra nyújtom, majd a cukros vajjal egyenletesen megkenem. Ezután felcsavarom szorosan, mint a bejglit, majd belisztezett késsel kb. 3 cm vastagságúra felszeletelem. 
4. Egy 26 cm átmérőjű tortaformát vagy tálat vajjal jól kikenek. (A tortaforma vagy a tál zárt legyen, hogy sütés közben a vaj és a tejszín ne tudjon kifolyni a formából!)
5. A tésztatekercseket olvasztott vajjal körbekenem és a formába teszem őket nem túl szorosan. (Nekem kb 12-13 db tekercs szokott lenni.) A formában még kelhet kb. 10-20 percet, aztán előmelegített sütőben, az alsó rácson légkeveréses sütőben 170 fokon kb. 20 percig sütöm. (Lehet sima sütőben is sütni, de annál ajánlatosabb magasabb hőfok, kb. 190 fokos legyen a sütő.) Az alja sül meg nehezebben, ezért kell a legalsó rácsra tenni, de ha esetleg nagyon sül a teteje, akkor a sütési idő felétől le lehet takarni alufóliával - így a teteje nem ég meg, de a közepe még sül tovább.
6. Ha kb. 20 percig sült a tészta, akkor a cukorral édesített tejszín felével meglocsolom, majd sütöm tovább még 10 percig, aztán meglocsolom a tejszín másik felével is és sütöm még kb. 10-15 percig. (Persze a sütési idő eltérő lehet, hiszen minden sütő más...)
7. A sütőből kivéve 5 perc után érdemes kiborítani még forrón egy tálra vagy tálcára, és így hagyjuk kihűlni.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Ez nálunk is nagy kedvenc. Olyan jó karácsonyi hangulat van nálad a képen:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett:) Nálunk is nagy kedvenc, csakúgy, mint a kakaós és a fahéjas csiga.

    VálaszTörlés
  3. Istenien néz ki:) Mi is nagyon kedveljük:)

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu, Roza: köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  5. Guszta , biztosan nagyon finom !
    Nagyon boldog névnapot kívánok sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon gusztusos, mint ahogy lent a linzerek is! Névnapod alkalmából Isten éltessen! :)

    VálaszTörlés
  7. Megkergült a gyomrom, de akkor is kéééreeeek! :) B.csek

    VálaszTörlés
  8. Éva, Petra: köszönöm szépen, tényleg fincsi! Köszönöm a névnapi köszöntést is, kedvesek vagytok, hogy gondoltatok rám! :)

    VálaszTörlés
  9. B.csek: Legközelebb kapsz! A pocakodnak meg jobbulást most már!

    VálaszTörlés
  10. Gabriella ez valami fenséges!! Képzeld kerestem a tejszínt, hogy hová a csudába kell, aztán ahogy tovább olvastam láttam, hogy a locsoláshoz. Fantasztikus!
    Nagyon szeretem az ilyen részletes leírást, mert pl., ha hagyom kihűlni a sütőformában már bajban is lennék! Kedves Gabikám én ezt most másolom és nyomtatom, mert annyira tetszik, muszáj valamikor megsütnöm!!!! :) KÖSZI!!

    VálaszTörlés
  11. A lényeget lehagytam! A fotók gyönyörűek, látod van neked időd a részletekre! Pussz!

    Ui.: Látod én is mennyit "dumálok"! :DD

    VálaszTörlés
  12. Én köszönöm Barbi! ...és nyugodtan "dumáljál" csak > mindig örülök, ha "meglátogatsz" és sokat írsz! :D

    VálaszTörlés
  13. Nem rég találtam rá az oldaladra, és ezt a sütit sütöttem meg, szív alakú formában, mert Valentin nap van! Nagyon FINOM lett! Nagy sikert arattam vele!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde, örülök, hogy megtetszett a süti, és hogy megsütötted! Tetszett a párodnak? Olyan jó, hogy ilyen sikert arattál vele. :)
      Gyere máskor is, nézelődj a blogomon, biztos találsz még olyan finomságot, ami elnyeri a tetszésed! Várlak szeretettel mindig! :)

      Törlés
  14. Nem rég találtam az oldaladra, és ezt a sütit sütöttem meg, szív a lakú formában, mert Valentin nap van! ;) Nagy sikert arattam vele. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tünde!
      Nagyon örülök, hogy ízlett és sikert arattál vele, köszönöm, hogy megírtad. A szív alak csuda jó ötlet.
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  15. Ajajajajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj OLJAN GUSZTA hogy valosagal az ember szajaba bujik :) mindjart neki is kezdek PEDIG NEM VAGYOK KIVANOS mmmmmmmmmmmm koszi szepen hogy iljen ugyesen tudsz kotekedni az izbimboimal :)

    VálaszTörlés
  16. Olyan mint a darázsfészek! Mennyei! :)

    VálaszTörlés
  17. Az en draga nagymamam csinalt mindig ilyet. Bar o rovidebb oldalnal tekerte fel es magas labosba sutotte es fahejas toltelekkel keszitette. Ez az egyik kedvenc sutemenyem, ugyhogy en is elkeszitem. :)

    VálaszTörlés
  18. Az eredeti Ferdinánd tekercshez sütőpor is kell az élesztő mellé. Mikor megkaptam a receptet mondták is , hogy ez az igazi. Nagyon finom mennyei teljesen más a tésztája. Ha valakit érdekel szívesen leírom.

    VálaszTörlés
  19. Kedves Gabriella! Szívesen és sokat sütök a receptjeid közül.Finomak,gusztusosak,nem utolsó sorban bevált receptek! A Ferdinánd tekercs lesz a következő a héten! :) További sok sikert kivánok Neked, magunknak pedig az élvezeteket! :)

    VálaszTörlés
  20. Én még ezután fogok csinálni ilyet. A kérdésem az, hogy mások szerint az alját a tepsinek a vajra vagy margarinra cukrot szórnak, hogy megsüljön az alja is. Itt nincs cukor szórás. Mégis megsült szépen az alja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megsül az alja szépen, nincs vele gond! De be lehet szórni kristálycukorral a forma alját egy picit, miután kivajaztuk. Én mindkét módon készítettem már.

      Törlés
  21. Még valamit! Ha másnapra akarom készíteni, akkor gondolom hűtőbe kell rakni, mert "szaftos" és tejszínes...2 nap alatt pedig ajánlatos elfogyasztani...Vagy tovább is eláll? Ezt azért kérdezem, mert nagyobb adagot szeretnék készíteni. Ez a süti pedig csak frissen jó?

    VálaszTörlés
  22. Ó, ha ide lehetne képet beszúrni, többet érne minden szónál! :-)
    Köszönöm Neked a sikereimet, Gabi! :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban