Csokis ostyás csemege - sütés nélkül

Csokoládés, kakaós, "nem lehet abbahagyni" csemege. Pár perc alatt el lehet készíteni, belenyomkodjuk egy kifóliázott formába, betesszük a hűtőbe legalább 3-4 órára, és ennyi vele a munka, utána már csak enni kell. Tulajdonképpen olyasmi, mint a csokoládés szalámi, de az ostya miatt mégis más az íze. Eredetileg nincs a tetején semmi, de én kitaláltam rá egy csokoládés öntetet, amitől még finomabb lett!

Még januárban vetettem a férjemmel az Auchanban ostyát, mert kellett valamihez. Egy csomaggal kértem, de Ő vett vagy 3-4 csomaggal. Azóta is van belőle, de mivel bontatlan állapotban korlátlan ideig jó, még most is használom.

A pici fiam pénteken olyan aranyosan kérte: "Anya csokis sütit süssél, jól van?". Csak hogy nekem aznap nem volt kedvem sütni, ostya viszont volt, így lett csokis ostyás "süti". Pár perc alatt elkészült, éjszakára betettem a hűtőbe, és egész hétvégén ezt csemegéztük, ha édesség ehetnékünk volt.
A fotón szereplő 3 szál százszorszép virágot Zalántól kaptam (a virágoskertemben szedte :).





Hozzávalók:
1 őzgerinc formához
20 dkg vaj
10 dkg kristálycukor
1 csomag csokoládés pudingpor
2 evőkanál holland kakaópor
2 evőkanál rumaroma
4 evőkanál darált dió
5 dkg mazsola vagy más aszalt gyümölcs
kb. 1,5 dl tejszín vagy tej
kb. 7 db natúr ostyalap (kb. 150 g)

A tetejére:
kb. 70 ml tej
6 dkg étcsokoládé
1 púpos teáskanál holland kakaópor
1-2 csipet kókuszreszelék


A pöttyös kerámia megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. Egy formát kibélelünk fóliával.
  2. A hideg tejben vagy tejszínben csomómentesre keverjük a pudingport és a kakaóport.
  3. A megmosott mazsolát beáztatjuk a rumaromába.
  4. A vajat megolvasztjuk, elzárjuk alatta a lángot, hozzáadjuk a cukrot és tejes-pudingporos keveréket, szép simára keverjük. Visszatesszük a lángra, összeforraljuk (nem kell főzni, mert akkor csomósodni fog, csak összeforraljuk), belekeverjük a rumos mazsolát.
  5. Egy tálba tesszük a darált diót, rátördeljük az ostyát, majd beleöntjük a csokis masszát és először egy fakanállal keverjük össze nagyjából, majd utána kézzel is, amikor már nem annyira forró.
  6. Belenyomkodjuk a formába a masszát, majd lefedjük és betesszük a hűtőbe legalább 3-4 órára vagy egész éjszakára.
  7. Pár óra után vagy másnap: kiborítjuk a formából, levesszük róla a fóliát.
  8. A tejet felforrósítjuk, elzárjuk alatta a lángot, felolvasztjuk benne az étcsokit, hozzá szitáljuk a kakaóport és simára keverjük. Ha nagyon folyós, akkor kevergetjük 2-3 percig, és amikor még folyik, de már nem annyira híg, ráöntjük a süti közepére - hagyjuk itt-ott kicsit lefolyni. Megszórjuk kókuszreszelékkel. Szeletelve tálaljuk.







Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki, valamikor megpróbálom majd elkészíteni, van is itthon ostyán 😃 Nagyon szép virágot kaptál, aranyos lehetett a kisfiad, ahogy kérte a csokis finomságot 😃

    VálaszTörlés
  2. Köszönet a sok fincsiségért, még csak most fedeztelek fel, de annyira megtetszettek a receptjeid, hogy elkezdtem főzögetni-sütögetni őket. Ezt a csokis-ostyásat épp tegnap készítettem el és ma reggel vontam be a csokimázzal. Sajnálom, hogy ehhez a sütihez nem raktál ki fázis-képeket, mert akkor könnyebb lett volna, így alig tudtam elképzelni, hogy az ostyát milyen formában, mekkora darabokban kell belerakni, ugyanis a te képeiden szép réteges, nekem pedig nem. De azért fincsi lett, máskor is elkészítem, viszont a rumaromát kihagyom belőle, azt mindíg is ki szoktam hagyni mindenből.
    További sikereket kívánok az új receptekhez, a gyönyörű családodhoz gratulálok és jó egészséget kívánok !

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban