Teljes kiőrlésű pizzatészta

Annyira finom ez a pizzatészta! Többféle pizzatésztát készítettem már és mindegyik nagyon jó, nyugodtan készítsétek  el a blogomról bármelyiket. De még nyár elején kipróbáltam ezt a változatot: keverve a teljes kiőrlésű liszttel és utána valahogy egész nyáron (és azóta is) így készítem a tésztáját, mert nagyon szeretem. A teljes kiőrlésű liszt íze olyan kellemesen harmonizál azokkal a feltétekkel, amelyeket rá szoktam pakolni (kolbász, szalámi, sonka, paradicsom, sajt, néha lila hagyma stb.). A tészta kelesztés után nagyon szép lyukacsos, sütés után pedig könnyed, puha - a szélén picit ropogósan. Imádom!! ...és olyan gyorsan elkészül! (A feltét természetesen bármi lehet, de leírom azt, ami nálam általában szokott lenni.)





Hozzávalók:
1 db 32 cm átmérőjű pizzához
kb. 1,9 dl langyos víz
2 dkg friss élesztő
2 evőkanál olívaolaj (esetleg helyettesíthető napraforgóolajjal)
1 evőkanál kristálycukor
1 csapott teáskanál só
12,5 dkg finomliszt
12,5 dkg teljes kiőrlésű liszt

A feltéthez:
1 púpos evőkanál sűrített paradicsom
2-3 csipet szárított oregáno vagy pizza fűszerkeverék
fél fej lila hagyma vagy egy kisebb fej
1 nagyobb paradicsom vagy 7-8 db koktél paradicsom
néhány vékony szelet szalámi és kolbász, esetleg sonka
5 dkg reszelt sajt


A pöttyös kézműves kerámia megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
1. A langyos vízben a cukorral felfuttatjuk az élesztőt (kb. 10 perc).  A  kétféle lisztet összekeverjük a sóval, hozzáadjuk az olajat, majd a felfuttatott élesztőt és ragacsos tésztát dagasztunk. (Ne legyen nagyon ragacsos, javítsunk liszttel az állagán, de azért maradjon meg a kissé ragacsos állag.) Letakarva 20-30 percig kelesztjük.  
2. A lila hagymát és paradicsomot megmossuk, vékonyra felszeleteljük.
3. A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk vagy kézzel kilapogatjuk a pizzaformába (nekem lyukacsos pizzasütőformám van, de nyugodtan lehet tepsiben is sütni).  Megkenjük a tésztát a sűrített paradicsommal, megszórjuk a szárított fűszerrel, a lila hagyma és paradicsom szeletekkel, megszórjuk reszelt sajttal és végül rátesszük ide-oda a szalámi és kolbász szeleteket,
4. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 10  percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)












Jó étvágyat!
Stahl magazin különszám, 2016. május

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta! Nálam is van pár pizzatészta recept , de szeretek kipróbálni új ízeket. Biztos sort kerítek erre is :-))

    VálaszTörlés
  2. Pont amikor mondtam délután a fiúknak, hogy pizzát gondoltam vacsorára, akkor láttam a receptedet. Megsütöttem, és nagyon finom lett! A gyerekeknek is ízlett :) Köszönöm.
    Üdv: Bea

    VálaszTörlés
  3. Meggyőző vagy - mint mindig :-) - viszem is a receptet! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lett, igaz én csak a tészta receptjét követtem: teljes kiőrlésű tönkölyliszttel és durumliszttel készítettem. Más feltéteket használtam és isteni lett! Köszönöm szépen, hogy megosztottad! :) Üdv, Zsuzsi

    VálaszTörlés
  5. Soha többet nem keresek pizza receptet, ez a legeslegjobb! Hidegen is , melegen is tökéletes!

    VálaszTörlés
  6. Köszi szépen. Nagyon jó recept fogyókúrában is fogyasztható. mondjuk én dupla mennyiséggel dolgoztak és kombináltam a finom liszt helyett zabpehelylisztet használtam +teljeskiörlésű tönkölybúza lisztet +egy kis búzasikért. nagyon finom recept.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban