Túró rudi sütemény, avagy az óriás túró rudi - az igazi :-))

Több mint 20 éve találkoztam először ezzel a sütivel - még gyerek voltam, amikor megkóstoltam a sógornőméknél, és mivel túró rudi rajongó voltam, ezt a süteményt is rögtön kedvencemmé fogadtam. Emlékszem, annyira ízlett, hogy az egész rúddal meg tudtam volna enni, de nem akartam kis telhetetlennek tűnni. :)) Viszont a receptet elkértem és már másnap meg is sütöttem - akkor még Anyukám segítségével. :) Azóta rendszeresen "előfordul" nálunk ez a kakaós tésztába "burkolt" túrós sütemény, mert amilyen egyszerű elkészíteni, annyira finom. (csak most már egyedül sütöm :))
Egy vasárnapi ebéd után is el lehet készíteni, de bármilyen ünnepen megállja a helyét.




Hozzávalók a tésztához: 2 őzgerincformához
- 30 dkg liszt
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 1 tojás
- 20 dkg puha vaj (vagy margarin)
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 8 dkg porcukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 evőkanál tejföl (vagy annyi, hogy egy könnyen nyújtható tésztát kapjunk)

A töltelékhez:
- 50 dkg túró
- 1 kisebb citrom reszelt héja (bio citrom)
- 3 evőkanál búzadara
- 4 tojás
- 15 dkg cukor
- 2 cs. vaníliás cukor

A mázhoz:
- 20 dkg étcsokoládé
- 3-4 evőkanál olaj




Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit összegyúrom, félreteszem amíg összeállítom a tölteléket.
2. A tojásokat szétválasztom: a fehérjét kemény habbá verem, a sárgáját összekeverem  a túróval, reszelt citromhéjával, búzadarával és cukorral. Majd óvatosan hozzáforgatom a habot is.
3. A két őzgerincformát enyhén kivajazom mindenhol, belisztezem.
4. A tésztát két részre osztom, mind a kettőt kinyújtom kb. fél cm vastagra úgy, hogy az őzgerincformákat ki tudjam vele bélelni. A két szélét kicsit kilógva hagyom a formából. 
A tölteléket elosztom a formákba egyenletesen, a tészta kilógó részeit ráhajtom.
5. Előmelegített 200 fokos légkeveréses sütőben 25 percig sütöm. (A sütési idő sütőfüggő, sima sütőben kb. 35-45 perc - végezzünk tűpróbát! Ha beleszúrjuk a tűt a süteménybe és már nem ragad rá a tűre, akkor megsült.)
6. Amikor megsült, pár percig hagyom a formában hűlni, majd kiborítom egy fa táblára. 
Teljes kihűlés után a csokoládét gőz fölött megolvasztom, elkeverem benne az olajat, és bevonom vele a süteményt. 
Fogyasztásig hűtőben tárolom. 






Jó étvágyat!
 

Megjegyzések

  1. Az én gyerekkoromból - nem tudom miért- kimaradt ez a sütemény, pedig nagyon tetszik! Most hétvégén búcsúba megyünk, ami nagy családi összejövetel nálunk és mindenki visz valami finomat. Szerintem én ezt fogom elkészíteni! A sok gyerkőc biztosan értékelni fogja! SŐT! Ismerve a családom felnőtt tagjait, náluk sem lövök bakot ezzel az édességgel! Egy kérdés: a pöttyöket hogyan készítetted rá? Szerintem a tudományt, amit anyukád segítségével sajátítottál el, előbb-utóbb majd Milánnak is át kell adnod! Nincs is annál nagyobb öröm, mint a konyhában tevékenykedni a tudásra éhes gyerekekkel! Az én fiam hétvégén szinte egyedül készítette el a szilvás cobblert és angyali kosllyal az arcán tudatta ezt mindekivel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor elkezdtem írni a sütiről szóló receptet és bejegyzést, és utána számoltam, hogy mikor is találkoztam ezzel a túró rudi sütivel először, én is nagyon meglepődtem, hogy azóta már eltelt bizony 23 év!!! - Nem tűnt ilyen hosszú időnek, hogy ennyi év eltelt volna, ez is bizonyítja, mennyire rohannak az évek. :/
      Szerintem tetszeni fog a gyerekeknek, készítsd el! :)
      A fiad nagyon ügyes, nem tudom Milán szeret-e majd ilyesmivel foglalkozni - most még tetszik neki, szokott kérni a süteményekből egy kis darabot és azzal "gyurmázik" az asztalkáján, aztán azt is meg kell sütnöm (de még nincs 3 éves).
      A pöttyöket egy színes (rózsaszínű) tortadekorral tettem rá - ez a dekor 1-2 héten belül lesz kapható a Penny Market üzleteiben, de én már kipróbálhattam most. :) (direkt azért csináltam rá a pöttyöket, hogy kipróbálhassam :)) Nagyon jó kis termék, hiszen emiatt a kevés pötty miatt felesleges lett volna írókát és hasonlókat készíteni.
      Köszönöm szépen, hogy benéztél.

      Törlés
  2. Hmm, nagyon fincsi túrós süti, tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Kívántatod itt a jó néppel a finomságokat, pontosan így ebéd előtt:-) nagyon szép a süti is, a fotók is!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szereti a férjem a túrós dolgokat, úgy hogy biztos elfogom készíteni. Nem tűnik nehéznek, viszont nagyon guszta! Köszi hogy megosztottad velünk ezt a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem nehéz, sőt könnyű elkészíteni. Örülnék, ha megsütnéd, ízlene Nektek - főleg, ha a férjed túró rajongó. :-)))

      Törlés
  5. Hát ez az én gyerekkoromból is kimaradt. Azt hiszem azért, mert olyan régen voltam már gyerek, pedig emlékszem rá, hogy voltam. ;-) Viszont tetszik. Csak megint az a hibája, hogy ehhez túrót kell csinálnom. No, de sebaj, legyen ez a legnagyobb gondom az életben! :-))

    VálaszTörlés
  6. Dekoratív,és biztosan nagyon finom is:))
    Hamarosan tesztelem.

    VálaszTörlés
  7. Gabriella, ez gyönyörű!:) Az unokáimat meg fogom lepni vele:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roza, köszönöm szépen. Örülnék, ha megsütnéd az unokáknak - és szerintem Ők is örülnének neki. :-)))

      Törlés
  8. Képzeld, ezt az én anyai nagymamám is készítette kiskoromban és ez volt Tőle az egyik kedvencem! Azt hittem, hogy eltűnt a recept, de pár hónapja kiderült, hogy az unokahúgomnak megvan. Azóta már többször elkészítettem a magam és a családom örömére... :))) Hellyel-közzel a két recept is egyezik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó, hogy ezt írod! Már kezdtem magam furcsán érezni, hogy oly' régóta ismerem ezt a sütit, de rajtam kívül szinte senki... :-)) Már nem tudtam elképzelni, hogy Én vagyok túl öreg, vagy egyszerűen csak képzelődöm, hogy több, mint 20 éve ismerkedtem meg először ezzel a süteménnyel...? :-))))

      Törlés
  9. Még sosem láttam ilyen sütit, de nagyon mutatós és neked készséggel elhiszem, hogy csodafinom :)

    VálaszTörlés
  10. Nálam is kimaradt ez a finomság sajnos, de nincs még veszve semmi, majd bepótoljuk:) Nagyon dekoratív, tényleg bármilyen ünnepre is alkalmas, és túrós, jaj de szeretem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Trollanyu, aranyos vagy, mint mindig. :-))

      Törlés
  11. Nekem is tetszik:))) A huszonhárom év miatt én is meglepődtem, mert nem tudom elképzelni, hogy nem annyi vagy:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mági, kedves vagy. :o) Azért picivel már több vagyok, mint 23... ;-))

      Törlés
  12. Ó, már el is készítetted! De szép! Tényleg "igazi", még pöttyös is! Meg fogom sütni így is, a változatosság kedvéért!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon tetszik a sütid, fincsi lehetett. Ilyet még nem ettem, lehet hogy kipróbálom egyszer, mert nagyon jól néz ki, a túrós dolgokat pedig szeretjük.
    Milyen jó neked, hogy húsz évvel ezelőtt még gyerek voltál :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)) Néha még most is szívesen lennék gyerek...
      Köszönöm szépen Katalin.

      Törlés
  14. Pöttyösen az igazi! :o) Nagyon guszta süti!

    VálaszTörlés
  15. Guszta lett nagyon! :) Nálunk is gyerekkori nagy kedvenc, és milyen régen sütöttem! :) Most még egyedül sütöd, de lehet, hogy néhány év múlva már Milán segítségével! :)

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok!!!
    Mekkora őzgerincforma az ideális hozzá????
    szeretném hamar megcsinálni, aki tud az segítsen.
    előre is
    köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést, csak most értem ide.
      Az én őzgerincformám 31x9 cm-es.
      Jó sütést kívánok!

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban