Rozmaringos rántott csirkemáj

Ezt a főételt az egyszerűség és a gyorsaság jellemzi. Nagyon rövid idő alatt elkészíthető a kívül ropogós, belül puha rozmaringos rántott csirkemáj.
Ha néha már unalmas a hagyományos panír, akkor kicsit pikánsabbá, változatosabbá lehet tenni olyan fűszerekkel, melyek illenek az adott ételhez.




 Hozzávalók:
- 50 dkg csirkemáj
- 3 db tojás
- liszt
- zsemlemorzsa
- só, bors, szárított rozmaring ízlés szerint
+ zsír vagy olaj a sütéshez




1. Elkészítem a panírhoz valókat: külön-külön tálkában a lisztet, a felvert tojásokat és a rozmaringgal elkevert zsemlemorzsát.
2. A csirkemájat megmosom, megszórom borssal. Ilyenkor nem sózom, mert akkor sütés után kemény lesz a máj, nem marad puha. 
3. Bepanírozom: liszt, tojás, rozmaringos zsemlemorzsa, és forró zsírban (vagy olajban) megsütöm. Papírtörlőt teszek a tálra, melyre kiszedem, hogy a felesleges zsiradék leitatódjon róla. Sütés után pergetek rá pici sót.
Tetszés szerinti körettel lehet tálalni.




Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nem szoktam a májat rántani, de nagyon tetszik, jól néz ki és biztos finom íze volt !

    VálaszTörlés
  2. Jöhetne bármikor! Nála a máj mindig zsályát kap, azzal is isteni, de sosem gondoltam, hogy a panírba kéne, inkább "megtöltöttem" a zsályalevelekkel. Jó 5let! Köszi!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, a májat én sem csak rozmaringgal szoktam rántani, készítettem már lestyánnal is, azzal is nagyon finom. Viszont zsályával még nem próbáltam, de jó ötletnek tűnik, köszi Gionetta. :))

      Törlés
  3. Ha rozmaringos, akkor az csak jó lehet! Istenien néz ki! Puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jó. Bár ez a szó, hogy "jó", egy picit kevés ide.
      Köszi B.csek, puszillak én is! :-)))

      Törlés
  4. Istenem,ez este izgatásnak minősül:))imádom!

    VálaszTörlés
  5. Egyszerűen imádom a rántott csirkemájat. Annyit tudok belőle enni, hogy szinte már rosszul vagyok tőle... Ritkán sütöm, mert utálom, hogy utána konyhát kell zsírtalanítani. De most kaptam egy tippet és bejött, hogy előtte meg kell szurkálni a májat és nem fog köpködni sütés közben...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tippet Kriszti. Én is pont ezek miatt nem szeretem az ilyen ételeket rántani, mert utána lehet nagytakarítani a konyhát... :/ Ettől függetlenül olyan fincsi ez a rántott máj, hogy néha elkészítem, még akkor is, ha utána a zsírt kell takarítani. :)))

      Törlés
  6. Jó ez a panírozás, nem szoktam rántani én sem a májat. No de majd ezután:-)

    VálaszTörlés
  7. Imádom, ez az egyik kedvenc ételem! :) Jó ötlet a rozmaringos panír, legközelebb ki is próbálom! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon finom lehetett, a májat én is nagyon szeretem, minden formában :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom Katalin, próbáld így ki egyszer... :)

      Törlés
  9. Ma kipróbáltam, és isteni lett!!

    VálaszTörlés
  10. Ma kipróbáltam és isteni lett!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Pipi, de örülök, hogy elkészítetted, és hogy ízlett Neked! :) Köszönöm szépen, hogy megírtad.

      Törlés
  11. Én szoktam májat rántani, nagyon szeretem. Így, rozmaringgal nagyon izgalmas, legközelebb kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szoktál rántott májat készíteni, akkor ezt a rozmaringos verziót is próbáld ki, nagyon finom így (is). :))

      Törlés
  12. Következő ráérős időmbe rántott csirkemájat sütök,és meg szurkálom én is,köszi a tippet.Imádom sült burgonyával,majonézes burgonya salátával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűha, nagyon jól hangzik. :) Köszi, hogy benéztél.

      Törlés
  13. Kedves Gabriella!
    Nagyon tetszenek a receptjeid! Csak egy parányi 5let: olajjal megkent tepsiben sütve a rántott csirkemáj! Szoktam így sütni fasírtot is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsanna! Köszönöm szépen az ötletet. Mostanában egyre jobban rátérek arra, hogy a sütőben sütök/készítek el mindent, amit csak lehet, úgyhogy ki fogom próbálni így a májat is. Nem csak amiatt jó, hogy kevesebb olajat kell így használni, hanem kényelmesebb is, mert nem kell a tűzhely mellett állni. :)

      Törlés
  14. Gabi, a kétlábú állatok (csirke, liba stb) máját lehet sózni sütés előtt, csak a négylábúakét nem, mint pl, a disznó- vagy marhamájat.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban