Citromos túrós rózsa

Hihetetlenül puha, foszlós ez a tészta, nagyon szeretem! Gyönyörű rózsákat készítettem belőle, melyek a citromos-mazsolás túrós töltelékkel csoda finomak. Nagyon sokszor fogom ezt készíteni, már előre látom... Először is: imádtam formázni! Másodszor: nem gondoltam, hogy ennyire szép lesz - nagyon tetszik, beleszerettem! Harmadszor: annyira finom lett, hogy azt elmondani nem lehet, meg kell kóstolni! A 6 fős család osztozni kezdett rajta, ki mennyit egyen belőle. 😄 Tehát dupla adag kell!

Eredetileg nem ezt szerettem volna sütni, de amit készíteni akartam, ahhoz hiányzott egy fontos hozzávaló, ami egyébként mindig szokott lenni itthon, de most nem volt. 😆 Viszont ez csak akkor derült ki, amikor a bedagasztott tészta már meg volt kelve. Gyors újratervezés után úgy gondoltam, elkészítem ezt a túrós rózsát, melyet már egyébként is évek óta szerettem volna kipróbálni. 



Hozzávalók:

11 darabhoz

50 dkg finomliszt átszitálva
3 csapott evőkanál kristálycukor
3 dl langyos tej
2 dkg friss élesztő
1 tojás sárgája
5 dkg puha vaj

A töltelékhez:
25 dkg túró
3 csapott evőkanál kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
1 kisebb citrom reszelt héja
1 evőkanál búzadara
7 dkg mazsola 2 evőkanál tejjel

+ a tetejére a kenéshez 1 nagyobb tojássárgája

S Ü T E M É N Y E S  KÖNYVEIM

megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:

www.pottyosotthon.hu


Elkészítés:

  1. Először a megmosott mazsolát beáztatjuk a 2 evőkanál tejbe, félretesszük.
  2. A tészta készítéséhez: kb. 1 dl tejben elkeverünk 1 evőkanál cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, simára keverjük, felfuttatjuk (kb. 10 perc). Az átszitált lisztet összekeverjük a maradék 2 evőkanál cukorral, hozzákeverjük a vajat, majd a tojássárgáját, a felfuttatott élesztőt és végül a fennmaradt 2 dl langyos tejet. Jó lágy, enyhén ragacsos tésztát kell kapnunk! (Pici liszt vagy pici tej hozzáadásával tudunk korrigálni a megfelelő állaghoz.) Letakarva duplájára kelesztjük.
  3. A mazsolát lecsöpögtetjük. A töltelékhez az összes hozzávalót összekeverjük és 11 db gombócot formázunk.
  4. A megkelt tésztát 11 db egyforma gombóccá formázzuk. Egyenként kinyújtjuk a gombócokat kis kör alakúra (a kör átmérője 11-12 cm-nél nagyobb ne legyen!). A tésztakör közepére teszünk 1 túrógolyót, a tésztát 6 egyforma cikkre bevágjuk a töltelékig. A bevágások egymással átlósak legyenek. A tészta cikkeket egymás után szépen ráhajtogatjuk a túrós töltelékre. (Amikor ráhajtottuk a tésztát a töltelékre, a tészták széleit picit összecsípjük, hogy sütés közben ne nyíljon szét.) A formázás látható a recept leírás alatti fotókon.
  5. A rózsákat sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk egymástól kicsit távolabb. A tészta tetejét és oldalát lekenjük a tojássárgájával. Előmelegített 180 fokos sütőben, alsó-felső sütéssel kb. 20-22 percig sütjük szép aranybarnára. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
  6. Porcukorral meghintve kínáljuk.

Munkafolyamat, formázás











Jó étvágyat!

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban