Gyulai nyaralásunk

Sajnos nem minden nyaralásunkról írok bejegyzést az időhiány miatt, de néhányról már írtam - már csak azért is, hogy minél több emlékünkről maradjon nyom. Ezeket olyan jó visszanézni és nosztalgiázni hónapok, évek múlva.

Az idén megejtettünk egy kis "előnyaralást" Gyulán június elején, melyet még februárban kinéztem - azóta vártuk a napot, amikor végre mehetünk!

Az elmúlt években mindig hotelokban szálltunk meg, de rájöttünk, hogy ez számunkra nem annyira jó, mert egyrészt hiába voltak reggelente bőséges, választékos, finom reggelik mindenhol, többször is előfordult, hogy Zalán (a kisfiam) semmi olyat nem akart enni, ami a reggeli választék volt, mert ugye egy gyereknek soha nem az kell, ami van. Ezért amikor mi bejeztük a reggelit a hotelban, gyorsan menni kellett egy boltba Zalánnak reggelit vásárolni. Másrészt a hotelokban hiába foglalunk két szobás részt előszobával, fürdőszobával - hiába van patyolattisztaság és szép, igényes berendezés, de egy hotelben mégis annyira kicsik a helyiségek, olyan kicsi a hely, hogy alig férünk el, csetlünk-botlunk a bútorokban és egymásban a kis hely miatt. Ráadásul szabadtérként is általában csak egy erkély van - a fiúknak pedig kell a kert a játszás szempontjából. (Vagy ha van is kert, de az közös minden ott megszálló vendéggel, nem mi vagyunk csak egyedül.) Ezért tavaly, amikor őszi szünetben elmentünk 1 hétre Pápára és Sárvárra, már kifejezetten vendégházakat kerestünk és foglaltunk le.

Így tettünk Gyulán is: egy nagyon kedves vintage stílusú házat béreltünk 1 hétig, mesés parkosított kerttel, terasszal. Ott létünk alatt kiderült, hogy a tulajdonos (velünk egyidős körüli házaspár, akik a bérelt házikó mellett laktak egy csodás új házban) építészmérnök végzettségűek mindketten, tehát emiatt volt ennyire tökéletes a ház mind az építészet, mind a lakberendezés terén. A munkájuk a hobbijuk, emiatt újították fel és alakították át teljesen a saját új házuk mellett ezt a kis régebbi házikót vendégházként. Az is kiderült, hogy számukra nem az a fontos, hogy "egymás kezébe adják a kilincset" a bérlők/nyaralók, inkább a minőségre és a patyolattisztaságra "hajtanak", tehát náluk a "kevesebb több" elve működik.

A ház mindennel felszerelt volt, tehát tökéletes egy család mindennapi életéhez. A konyhát imádtam, bár bevallom, hogy a nyaralások ideje alatt nem nagyon használom a konyhát csak a reggelik elkészítésekor. Hiszen napközben kirándulunk, csavargunk mindig, ezért minden nap étteremben ebélünk vagy vacsorázunk - attól függően mikor éhezik meg a család, vagy hogy mikor mit szeretnénk enni, vagy hogy épp merre járunk és milyen étkezési lehetőség van az adott kirándulóhelyen.

A Gyulán töltött 1 hét alatt csodás időnk volt, minden nap 30 fok körüli hőséggel, pedig az időjárás előrejelzés alapján lett volna 1-2 záporos, esős nap, de ebből végül semmi nem lett. Például szombatra, amikor a gyulai várat néztük meg, esős időt jósoltak, ezért hosszú nadrágba öltöztettem az egész családot, de az esőből semmi nem lett. Helyette 32 fokos, fülledt idő volt - majdnem ránk olvadt a hosszú nadrág, ezért a vár látogatása után gyorsan "haza" mentünk rövid cuccba öltözni és úgy folytattuk a városban kószálást.

Gyula egy nagyon  hangulatos kisváros, rengeteg parkkal, sok-sok fával és szökőkúttal, régi épületekkel. 10-15 évvel ezelőtt a férjemmel éveken keresztül jártunk Gyulára havi szinten a munkánk miatt, tehát nem volt idegen a város. Viszont azóta rengeteget változott és fejlődött - szinte alig ismertünk rá. Még hangulatosabb lett, de ugyanúgy megmaradt az "élhető kisváros" kategóriában, azaz van minden, ami kell egy városban, de még élhető és normálisan lehet közlekedni.

Rengeteg étterem van a városban, melyeket igyekeztünk kipróbálni - egyik jobb, mint a másik. Bár volt 1-2, melyek annyira nem nyerték el az ízlésünket, de nem volt gond azzal sem, csak nem a mi megszokott ízlésvilágunkat hozta. Viszont mindegyik nagyon hangulatos, "kiücsörgős teraszos", kedves személyzettel.

Mutatok néhány fotót is...

Pár fotó a házikóról, ahol 1 hetet töltöttünk

...és a hangulatos kertjéről

A gyulai vár

Ha Gyulán jártok, a várban az interaktív bemutatót a várról, a vár ostromlásairól mindenképp nézzétek meg! Nem olyan hosszú és annyira jól van összeállítva, nekem nagy élmény volt végig nézni. A várban egyébként rengeteg kiállítás van, nekem mindegyik nagyon tetszett. De én egyébként is vár rajongó vagyok. :)

Almásy-kastély

Gyulán az Almásy-kastélyban is nagyon jó az interaktív tárlatvezetés, nagyon tetszett. A kastély nagyon szép, és este gyönyörűen ki van világítva - az esti városi sétáink alatt mindig gyönyörködtünk a látványban.

A 100 éves cukrászda - ami valójában már közel 200 éves

Bevallom, a nagyon híres 100 éves cukrászda kicsit csalódás volt. Nem is amiatt, hogy 4 kis szeletke sütiért 4000.- Ft-ot fizettünk (sajnos a mai drágaságokon már nem szabad meglepődni). Viszont engem a cukrászda hangulata "nem nagyon fogott meg". Illetve ami csalódás volt, hogy a kisfiaim csokoládé torta szeletet vagy csokis sütit szerettek volna enni, de egyik sem volt. Furcsa volt számomra, hogy egy ilyen híres cukrászdában nem lehet kapni igazi csoki tortát vagy csokis sütit... De mindenképp el akartam menni és sütizni egyet a családdal egy kellemes délutánon a híres cukrászdában. (A bakancslistán ezt is kipipáltuk.)

Szabadkígyós - Wenckheim-kastély

A szabadkígyósi Wenckheim-kastélytól viszont elállt a lélegzetem! Imádom a kastélyokat (nagy kastély látogató vagyok az országban) és mindegyik nagyon tetszik! Amint belépek egy kastély parkjába, különös érzés fog el, szeretem ezt a hangulatot. Számomra eddig a füzérradványi Károlyi-kastély állt az első helyen, mert mind a kastély, mind a parkja valami mesés! Most viszont a szabadkígyósi Wenckheim-kastély vette át az első helyet, egyszerűen lenyűgöző kívül-belül! A felújítás után idén márciusban adták át a látogatók számára, és azóta mindenhol azt olvastam, hogy az ország egyik legimpozánsabb, legszebb kastélyának tartják, és hogy mindenki szeretné látni, sokak bakancslistájára felkerült. Alátámasztom az eddig olvasottakat, hallottakat róla, és annyira örülök, hogy eljutottunk oda is, hogy meg tudtuk nézni, mert gyönyörű és leírhatatlan hangulatot áraszt. Kedvencem lett! A kastély látogatása tárlatvezetéssel és anélkül is nagyon érdekes és figyelemre méltó, rengeteg interaktív dologgal, kis filmekkel, játékokkal, 3 D-s játékok és minden  hasonló. Illetve korhű ruhába is be lehet öltözni és saját magunkat, családtagokat fotózhatjuk a felállított díszlet előtt. A két kisfiam (is) nagyon élvezte.

Összességében nagyon imádtuk az együtt töltött gyulai napokat (is)! Töltöttünk időt a gyulai Várfürdőben is a fiúk kedvéért (imádnak pancsolni), esténként nagyokat sétáltunk a hangulatos városban. Minden este hosszú időket ültünk az összes szökőkút melletti padokon, mert Zalán nagyon szereti a szökőkutakat nézni és hallgatni. Valójában mi is megállapítottuk a férjemmel, hogy olyan nyugtató és pihentető számunkra a szökőkút látványa. Kellemes volt ezzel zárni az estéket. Gyulán rengeteg szökőkút van, ez különösen megfogott minket a városban. Ha ott jártok, a sétálóutcában lévő világórás szökőkút esti kivilágítását ne hagyjátok ki! Ahol egyébként esténként kellemes élőzene is van.

Megjegyzések

1. Szép hetet töltöttetek Gyulán, nagyon jó kikapcsolódás lehetett. A gyerekek is biztos nagyon élvezték az ottlétet.
    Mi is nemrég jöttünk haza egy pünkösdi nyaralásból Torockóról. Már fent is van a konyhás blogomon egy összefoglaló róla. Nagyon jól éreztük magunkat, csodálatos hetet töltöttünk ott, mint mindig. Már sokszor voltunk ott, de mégis mindig visszavágyunk....