Pirított tarhonya leves

Tegnap este kitettem a Facebook oldalamra erről a levesről egy egyszerű fotót, amit vacsora előtt készítettem - csak úgy. Kíváncsi voltam, hogy szoktatok-e készíteni ilyen levest és szeretitek-e...? Nagyon nagy érdeklődés fogadta, sokan kértetek receptet is, és mivel gyerekkoromból származik (Anyukám sokszor készítette), emiatt úgy gondoltam, hogy a receptet nem csak úgy leírom, hanem adok neki helyet itt a blogomon is. 
Nagyon egyszerű leveske, mind elkészítésben, mind a hozzávalókat tekintve, ezért egy rohanós hétköznapon kitűnő vacsora ötlet. Én havonta egyszer elkészítem, mert igazán finom, ráadásul Milán egyik kedvenc levese. 

Nálunk minden nap készül vacsora komplett összeállításban: leves + "második", mert a férjem és a kisfiaim igénylik. Tehát minden nap főzök/főzünk. Ritkán készül nagy adag, amit másnap is megmelegítünk, mert a férjem kevésbé szereti ugyanazt az ételt enni napokon keresztül. Csak azokból az ételekből készül nagyobb mennyiség, amelyeknek kifejezetten jót tesz, ha többször vannak melegítve, mint például a töltött káposzta, a különböző bablevesek, gulyásleves, palócleves, húsleves stb. (De ezt már évekkel ezelőtt is említettem itt a blogon.) 
Igen, a mindennapi főzés nagyon sok időt és energiát elvesz az embertől, de én nem csak süteményeket imádok sütni, hanem főzni is, tehát igazán elmondhatom magamról, hogy emiatt valóban szívvel-lélekkel vezetem ezt a blogot is. 😊 (Csak sajnos nem mindig elég a napi 24 óra, emiatt rengeteg recept nem kerül fel a blogra az időhiány miatt. Nincs mindig idő szépen tálalni, fotózni, szerkeszteni, receptet írni, de azért igyekszem. 😊)




Hozzávalók:
2 nagyobb marék tarhonya (kb. 10-12 dkg)
2-3 közepes burgonya
1 közepes fej vöröshagyma
só ízlés szerint
őrölt bors ízlés szerint
őrölt csemege paprika ízlés szerint
kevés zsír vagy olaj


Elkészítés:
  1. Egy zománcozott lábasban kevés zsíron vagy olajon megpirítjuk a tarhonyát folyamatosan kevergetve, nehogy leégjen. Addig pirítjuk, amíg szép barna lesz. (Egyébként minél tovább pirítjuk, annál intenzívebb lesz a leves pirított íze, de tényleg nagyon kell vigyázni, hogy le ne égjen. ...és valóban érdemes zománcozott lábasban készíteni, mert abban nem ég le, ha folyamatosan kevergetjük.)  
  2. Amikor megfelelőnek találjuk a tarhonya pirultságát, félrehúzzuk a tűzről, beletesszük a megmosott/megtisztított vöröshagymát egészben, és a megmosott/meghámozott burgonyákat kockákra vágva. Felöntjük annyi vízzel, ami épp csak ellepi. (Ekkor még nem kell sok víz!) Fedővel lefedjük, így dunsztoljuk/pároljuk/főzzük addig, amíg az egészben hagyott hagyma szépen megpuhul/átpuhul. (Én imádom megenni az egész hagymákat a levesben, ezért fontos, hogy átpuhuljon!) 
  3. Közben ízlés szerint fűszerezzük paprikával, borssal, sóval.
  4. Amikor a hagyma és krumpli puha, felöntjük annyi vízzel, amennyi levest szeretnénk. (Valaki sűrűbben szereti, valaki ritkábban, tehát a felöntött víz mennyisége ettől függ.) 
  5. "Összerottyantjuk", azaz összefőzzük/összeforraljuk az ízek miatt, és tálaljuk.
Tipp: Mivel a leves alapja a pirított tarhonya, tehát a pirított íz, ezért nem szükséges egyéb "dolgokat" beletenni, hogy elvigye a leves ízét más irányba, ez az alap leves. De természetesen, ha valaki szeretné fokozni az ízeket vagy kicsit "elvinni" más irányba, akkor főzés közben lehet beletenni egy tv paprikát, 1 paradicsomot, szalonna kockákat, vagy sárgarépát stb. De a családom ezt a levest csak így egyszerűen szereti, ahogy leírtam a fenti receptben, mert szerintünk ez az igazi pirított tarhonya leves. Dehát ahány ház, annyi szokás! 😊


Jó étvágyat!  

Megjegyzések

  1. Imádom, gyerekkorom hétköznapi levese volt, én paradicsomlével tuningoltam fel mindig. Még most is. 🙂 Üdv. Erika

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban