Pizza görög csirkés feltéttel

Az elmúlt hónapokban annyira "rákattantam" a csirkehúsos, "görög pizzára" - amikor pizzát sütök, biztos, hogy csakis ezzel a feltéttel. ...és nem tudom megunni, annyira finom! :)


Hozzávalók a tésztához: 
 32 cm átmérőjű pizzához
 25 dkg finomliszt (vagy kenyérliszt)
 kb. 1,5 dl langyos víz
 2 dkg friss élesztő
 2 evőkanál olívaolaj
 1 csapott teáskanál kristálycukor
 1 csapott teáskanál só

A feltéthez:
 kb. 10 dkg csirkemell
 1 dl tejföl
 2 gerezd fokhagyma
 2-3 dkg vaj
 1 kisebb uborka
 1 nagy paradicsom
 gyros fűszerkeverék ízlés szerint
 só ízlés szerint
 őrölt fekete bors ízlés szerint
 5 dkg reszelt sajt

   
Elkészítés:
1. A langyos vízbe belemorzsoljuk az élesztőt a cukorral, és felfuttatjuk. A lisztet összekeverjük a sóval, majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt és az olívaolajat. Jó rugalmas tésztát kapjunk. (ha szükséges még hozzá pici langyos víz, akkor dagasszunk még hozzá) Letakarva hagyjuk, amíg elkészítjük a feltétet (kb. 20 perc).
2. A megtisztított fokhagymát apróra vágjuk és elkeverjük a tejfölben.
3. A csirkehúst megmossuk/megtöröljük, apró kockákra vágjuk. A vajat serpenyőben felforrósítjuk, beletesszük a csirkehúst és megsütjük. Ízlés szerint szórunk rá gyros fűszerkeveréket, sót, őrölt borsot. 
4. A paradicsomot megmossuk/megtöröljük, kockára vágjuk. A megtisztított/meghámozott uborkát vékonyra szeleteljük. 
5. A tésztát ujjunkkal ellapogatjuk a pizzasütő formában, megkenjük egyenletesen a fokhagymás tejföllel, rászórjuk a csirkehúst, a paradicsomot, uborkát és megszórjuk a reszelt sajttal.
6. Előmelegített 240 fokos légkeveréses sütőben megsütjük. 

 
Jó étvágyat! 

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta pizzát sütöttél! :) Vékonytésztás, a széles ropogós! Finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy írtál. :) Igen, pont ezt szeretjük - a vékony tésztás, szélén ropogósat. A férjem csak az ily' módon készítettet eszi meg szívesen.

      Törlés
  2. Hűűű, de jól néz ki!!! El is hiszem h rá lehet kattanni :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Hát, én mostanában tényleg csak ezt a feltétes pizzát eszem meg, ha pizzáról van szó. Nem tudom, miért ízlik ennyire, de nálam toplistás, ez tény. :)

      Törlés
  3. Micsoda fincsiség. Ezt én is meg bírnám enni akár naponta is. Legközelebb, ha pizzát sütök, kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Semmiképp ne hagyd ki Nea, nagyon fog ízleni, majd meglátod.

      Törlés
  4. De jól hangzik! :) Olyan régen sütöttem már pizzát, szerintem hamarosan sorra kerül, ilyen finomságos feltéttel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Készítsd csak el Hankka, ízleni fog Nektek is. :) Köszönöm, hogy benéztél hozzám.

      Törlés
  5. Én sem tudnám megunni, nagyon finom! ;)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta feltét! Na, legközelebb, ha pizzát sütök, így készítem el. Szerintem mindenkinek fog ízleni. Néha nem is árt elfelejteni a sonka-gomba-kukorica verziót... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszti. Szerintem is ízleni fog Nektek... nagyon. :)

      Törlés
  7. Erre aztán nem nehéz rákattanni:-) Hmmm, nagyon kívánatos!

    VálaszTörlés
  8. Hasonlót szoktam, de én teszek rá vékonyra karikázott lilahagymát is. Isteni!

    VálaszTörlés
  9. Elképesztően finom. Először kicsit bizonytalan voltam az uborka miatt, de végül rátettem, és nem bántam meg :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban