Tojásfehérjés sütemény

Az ünnepi sütögetések után volt lefagyasztva néhány tojásfehérje, gondoltam, felhasználom ehhez a sütihez. Nézzétek, milyen szép hófehér a belseje, és nagyon kellemes a tészta állaga. Egyszerű, de igazán finom, én egyik szeletet ettem a másik után, a férjem is azt mondta, hogy kellemes kis süti, Milán pedig egyenesen imádja az ilyen jellegű süteményeket. Nem is tartott sokáig nálunk ez a kis rúd. Magában is nagyon finom, kortyolhatunk hozzá teát, de ehetjük lekvárral, teavajjal is.
Ha fagyasztott tojásfehérjét használunk, előző nap vegyük ki a mélyhűtőből, tegyük a hűtőbe és másnap már használhatjuk.


A Pöttyös Otthon webáruház termékei megvásárolhatók az alábbi linken:
www.pottyosotthon.hu 





Hozzávalók: 1 őzgerincformához
- 5 tojásfehérje
- 13 dkg vaj
- 10 dkg kristálycukor
- 13 dkg sima liszt
- 1 teáskanál sütőpor
- 1 evőkanál frissen facsart citromlé






Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
2. A vajat olvasszuk meg, majd hagyjuk hűlni.
3. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, majd folyamatosan hozzáadjuk a cukrot és szép simává verjük.
4. A sütőporral elkevert lisztet is fokozatosan hozzászitáljuk, összekeverjük. Végül hozzáadjuk a folyékony vajat és a citromlevet is, és simára keverjük a tésztát.
5. Kivajazzuk/lisztezzük a formát, egyenletesen belesimítjuk a tésztát, és 170 fokon légkeveréses sütőben kb. 25 percig sütjük. (a sütési idő tájékoztató jellegű, hagyományos sütőben valószínű több ideig kell sütni, ezért végezzünk tűpróbát)  

Tipp: 
Tehetünk bele tejben áztatott mazsolát és apróra vágott csokoládét - úgy még finomabb és szaftosabb.  


Jó étvágyat!


Forrás: Édes finomságok a Nagyi konyhájából

 

Megjegyzések

  1. Olyan könnyűnek látszik, hogy szinte várom, hogy felrepüljön a tányérról ide hozzám - természetesen :-D - ... :)

    VálaszTörlés
  2. Jó kis recept, tea mellé, fantasztikus lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki látszik mennyire könnyű lehet a tésztája. Nekem is csücsül a mélyhűtőbe pár fehérje, majd rászánom magamat és megsütöm ha legközelebb jönnek haza a gyerekek.Biztos hamar "elvarázsolnák" a tányérról:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a színe és az állaga is, finom lehetett! :) Már sokszor láttam ilyen fehérjéből készült sütit, de még nem próbáltam ki, itt az ideje! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó lehet a tésztája, látszik a képről! Lekvárral fincsi lehetett.

    VálaszTörlés
  6. Pont 5 tojásfehérjém maradt ma ki is próbálom

    VálaszTörlés
  7. Nálam is folyamatosan gyűlnek a tojásfehérjék, most már van egy újabb remek receptem az elhasználásukra:-)

    VálaszTörlés
  8. Valóban amilyen egyszerű, olyan finom szaftos ez a sütemény. Érdemes észben tartani a receptet. :)
    Örülök, hogy benéztetek hozzám, köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  9. Ismerem és ha összegyűlik a fehérjém meg is szoktam sütni...Mondjuk elég régen nem sütöttem, mert mostanság híján vagyok fehérjékből...:o) Guszta!

    VálaszTörlés
  10. Tudod, hogy ebből lehetne méterest is csinálni? Mi éppen ilyen őzgerincformát használunk az elkészitéséhez :) Mivel nálunk már rég készült, ezért még mindig adós maradok a recepttel...

    VálaszTörlés
  11. Már többször sütöttem,de kevertem hozzá darált diót,mazsolát,birsalmasajtot,vagy aszalt vagdalt gyümölcsöt,reszelt csoki.Attól függ mi van itthon.Gyorsan elfogy.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon finom! Ha van tojásfehérjém csak ezt sütöm belőle! Olyan kis könnyű tészta, hogy pillanatok alatt megenném akár egyedül is! Köszönöm!
    Zsuzska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzska!
      Nagyon örülök, hogy ízlik neked is ez a süti. Én is szeretem, mert amellett, hogy amilyen finom, könnyed, puha, olyan könnyű elkészíteni is.
      Köszönöm, hogy írtál. :)
      További kellemes időtöltést kívánok a blogomon és jó sütögetést!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban