Rózsakalács rumos-diós töltelékkel

Nem tudok mást írni erről a kalácsról, csak azt, hogy gyönyörű! 😍
Épp azelőtt lett kész, amikor férjem hazaért a munkahelyéről és amikor meglátta a konyhapulton, a szava is elakadt, annyira tetszett  neki! 😊 Tényleg annyira szépen és hívogatóan nézett ki a tányéron, alig tudtuk róla levenni a szemünket. 😊
Mivel másnap a reggeli kakaó és tea mellé is ez került az asztalra, nyugodtan leírhatom, hogy a tésztája még másnap is nagyon-nagyon puha és foszlós. A rumos-diós töltelék + a tetején lévő savanykás házi sárgabaracklekvár... hmmm... Tökéletes összhangban vannak.  Úgy gondolom, sokszor fog az asztalunkra kerülni ez a mennyei kalács, hiszen nem bonyolult az elkészítése sem, és nagyon-nagyon finom!!!


A Pöttyös Otthon webáruház termékei megtalálhatók az alábbi linkre kattintva:



Hozzávalók a tésztához:  
26 cm-es kapcsos tortaformához
60 dkg finomliszt
4 dkg friss élesztő
2,5 dl langyos tej
10 dkg cukor
10 dkg puha vaj (vagy margarin)
2 tojás

Töltelékhez:
20 dkg darált dió vagy mandula
6 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 evőkanál rumaroma
1 evőkanál tej
1 tojásfehérje

A tetejére:
1 tojássárgája
1 evőkanál tej

+ házi sárgabaracklekvár


Elkészítés:
  1. A tésztát lehet kenyér sütőgépben is dagasztani: A szitált lisztben elkeverem a cukrot. A tojásokat, 2 dl langyos tejet, a puha vajat beleteszem a kenyér sütőgép üstjébe, erre ráöntöm a cukorral elkevert lisztet, melynek közepébe pici mélyedést csinálok, ebbe belemorzsolom az élesztőt, ráöntöm a maradék fél dl tejet és elindítom a dagasztást programot. Amikor a gép végzett a dagasztással, a tésztát kelesztőtálba teszem és 35-40 percig kelesztem (a kétszeresére).
  2. Ha kézzel dagasztom a tésztát, akkor a lisztet egy tálba szitálom, a közepébe mélyedést csinálok, belemorzsolom az élesztőt és kevés langyos tejjel, 1 teáskanál cukorral, pici liszttel elkeverem. Meleg helyen, letakarva 15 percig kelesztem. 
  3. A puha vajat, a maradék tejjel, cukorral és a tojásokkal a liszthez adom. Az egészet beledolgozom a lisztbe és a tésztát erősen dagasztom, míg hólyagos nem lesz és el nem válik a tál oldalától. A kelesztőtálban, meleg helyen 35-40 percig duplájára kelesztem.
  4. Amíg kel a tészta, elkészítem a tölteléket: A darált diót összekeverem a porcukorral, vaníliás cukorral. Az 1 evőkanál rumaromát és az 1 evőkanál tejet összekeverem és hozzáadom a diós "cucchoz", elkeverem benne. A tojásfehérjét félig keményre verem és beleforgatom a diós keverékbe. 
  5. A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen vékony téglalappá nyújtom. Kenőkéssel elkenem rajta a tölteléket, hosszában feltekerem (mint a bejglit) és 14-15 szeletre vágom.
  6. A szeleteket kör alakban egy kivajazott/lisztezett kapcsos tortaformába teszem (jó szorosan egymás mellé, hogy majd sütés közben felfelé keljenek), és lekenem a tetejét a tojásos/tejes keverékkel. 
  7. Légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 40 percig sütöm. Sütéskor az első 15-20 perc után, amikor már a teteje megpirult a tésztának, letakarom alufóliával, hogy a teteje már ne égjen, de a tészta belseje süljön tovább. 
  8. Sima sütőben is lehet sütni, de abban inkább 200 fokon, és valószínű a sütési idő is több lesz: kb. 50-60 perc. 
  9. Amikor megsült a kalács, akkor kb. 10 percre letakarom egy tiszta konyharuhával, 10 perc után, még melegen lekenem a tetejét sárgabaracklekvárral.

Sütés előtt

 




 Jó étvágyat! 
 

Megjegyzések

  1. Hát ez tényleg nagyon szép és biztos nagyon finom is. :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű! Régóta szemezek vele én is, de hamarosan lesz is! Ahogy tegnap pogácsa volt, a Te hatásodra. :-))

    VálaszTörlés
  3. Nem csoda, hogy elállt a férjed szava is a látványtól! Egyszerűen gyönyörűséges!

    VálaszTörlés
  4. Szuperjó, így én is sütök majd!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem se hagyd ki Barbi! Köszi, hogy benéztél. :)

      Törlés
  5. Gyönyörű lett a kalácsod! Húsvét előtt én is sütöttem hasonlót.

    VálaszTörlés
  6. Tényleg gyönyörű lett!! Gratulálok! Kénytelen vagyok felvenni a listámra. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is vedd fel a listádra, nem fogsz csalódni. Olyan jó gyönyörködni benne, amikor megsül. Az íze pedig már ráadás... :D

      Törlés
  7. Kalácsot még nem sütöttem, most a "szuper fincsi" és az "elkészítése nem bonyolult" kifejezések miatt lehet, hogy nekirugaszkodom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rugaszkodj! Majd meglátod, hogy csak első ránézésre tűnik bonyolultnak, de egyébként tényleg annyira egyszerű... az íze meg... tényleg nem azért, írom, de szuper fincsi. :D :D

      Törlés
  8. Az én szavam nem állhatna el tőle? Kérek szépen egy darabkát :) Viccet félre téve le a kalappal előtted!

    VálaszTörlés
  9. Tényleg csodaszép! Nem csodálom, hogy tetszett a párodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszti, tényleg "el volt tőle ájulva". :D

      Törlés
  10. Valóban gyönyörű! És el tudom képzelni, milyen finom is! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép lett, igazán csábító. Nekem is jöhetne egy szeletke...:)

    VálaszTörlés
  12. Csodálatos!!! Persze mint minden kelt tészta ami kikerül a kezeid közül.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi, ezt jó érzés volt olvasni, köszönöm Neked. :)

      Törlés
  13. Gyönyörű, mint egy műalkotás:) Imádom a kalácsokat, ez remekül sikerült, gratulálok:)

    VálaszTörlés
  14. Ez csodaszép lett! Ma fogom megsütni, már napok óta készülök kalácsot alkotni, örülök, hogy rátaláltam erre. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Verus. Majd megnézem a Tied is. :)

      Törlés
  15. Milyen szépen feljött, megsült, mutató és finom! Gyönyörűséges :)

    VálaszTörlés
  16. A rózsakalács receptjének köszönhetem, hogy rátaláltam a blogodra (azóta is hálás vagyok "neki" :-) ), ugyanis sokat sütöttem ezt régebben, de biztos akartam lenni a mennyiségekben, és ezért kerestem. Az én receptemben csak cukorral kikevert vajjal kellett megkenni a feltekerés előtt - amit persze vagy egy kis fahéjjal, vagy egy kis kakaóval "feljavítottam" - viszont ez a diós mindent visz ! Ízében mint az aranygaluska, viszont sokkal-sokkal szebb.
    Ma újra megsütöttem, pontosan követve a Te receptedet (csak egy marék mazsola volt az eltérés), - TÖKÉLETES lett! köszi ! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sylvia, de örülök, hogy ennyire ízlett Neked ez a rózsakalács a diós töltelékkel! Igaz, milyen finom? Köszönöm szépen, hogy megírtad - olyan jó az ilyen kedves megjegyzéseket olvasni. :)

      Törlés
  17. Mravikné Brátán Gyöngyi2012. november 24. 11:36

    Kedves Gabriella!

    Régen éreztem magam ilyen jól, mint most az oldalad nézegetése közben! Gyönyörű képek, és remek receptek! Gratulálok neked, hogy ilyen könnyedén, jókedvvel, és szeretettel készíted el ezeket a gyönyörű szép, és ízletes ételeket! A lelkedet is bele raktad! Köszönöm neked ezt a csodálatos élményt, és, mint hasonló "szakmabeli" kívánok neked a jövőben nagyon sok látogatót, és sok-sok-sok fogyasztót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyöngyi!

      Igazán nagy örömet szerzett nekem ezzel a kis levéllel, nagyon jó érzés volt olvasni a kedves szavait. Annyira örülök, hogy jól érzi magát a blogom nézegetése közben - ilyenkor még inkább érzem azt, hogy érdemes csinálnom ezt a blogot, hiszen néha azért én is belefáradtok. Nagyon szépen köszönöm > a jókívánságokat is.

      Üdvözlettel: Gabriella

      Törlés
  18. Köszönöm a receptet, első látásra beleszerettem és ma meg is sütöttem! Két kerek tortaformába fért csak bele, de nagy sikerem volt!

    VálaszTörlés
  19. Gabika! Annak is megadhatnád a receptjét, hogy ennyi finomság készítése közben hogy tudsz ilyen csinos maradni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban