Édes mini bucik

Pihe-puha, kellemesen édes, nagyon finom - garantáltan pillanatok alatt elfogy. A burgonyának köszönhetően még másnap is ugyanolyan puha, ha fóliában vagy zacskóban tároljuk. Aki szereti az édes reggelit, kitűnő választás vajjal, lekvárral megkenve. De tökéletes tízóraira és uzsonnára is, vagy egy finom ebéd mellé második fogásnak.

A fiúk imádják a burgonyapürét, emiatt elég gyakran készül nálunk, és általában mindig marad meg egy kis adag, merthogy én kevésbé szeretem, keveset eszek belőle. Általában pogácsát sütök a megmaradt burgonyapüréből, de az utóbbi időben már heti szinten sütöttem pogácsát és már kissé ráuntam a sütésére. Emiatt úgy gondoltam, hogy saját összeállítás alapján készítek belőle ilyen kis édes bucikat. Szuper ötlet volt. Annyira finom, puha, kellemesen édes... imádtuk! Pontos receptet nem nagyon lehet írni a burgonyapüré miatt, de azért próbáltam odafigyelni az arányokra készítéskor, hogy le tudjam írni nektek. 

 


Hozzávalók:

25 darabhoz

55 dkg finomliszt

5 dkg teljes kiőrlésű liszt

12 dkg kristálycukor

1 tojás

2 nagyobb marék burgonyapüré

(ami előző nap vajas-tejfölösen volt elkészítve)

kb. 2,5 dl langyos tej

2,5 dkg friss élesztő

1 csapott evőkanál kristálycukor   

 

+ a tetejére  1 nagyobb tojás sárgája

 

A süteményes könyvem megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:

www.pottyosotthon.hu 


Elkészítés:

  1. A tejben elkeverjük az 1 evőkanál cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, simára keverjük és felfuttatjuk (kb. 10 perc).
  2. A liszteket átszitáljuk, elkeverjük benne a cukrot, beledolgozzuk a burgonyapürét, hozzáadjuk a tojást, majd a felfuttatott élesztőt is és bedagasztjuk a tésztát. Jó lágy, kissé ragacsos tésztát kell kapnunk. (Pici liszt vagy langyos tej hozzáadásával korrigáljunk az állagán.) Letakarva duplájára kelesztjük - kb. 1 óra.
  3. A megkelt tésztát 25 egyforma kis gombóccá alakítjuk, és sorakoztatjuk kis vajjal kikent és liszttel meghintett tepsiben. Ne legyenek túl távol egymástól (1-1,5 cm-re), az a jó, ha sütés közben kicsit össze tudnak majd kelni/nőni. 
  4. Letakarva kelesztjük még kb. 25 percig, majd a tetejüket lekenjük a tojássárgájával, és előmelegített 180 fokos, légkeveréses sütőben kb. 14-15 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet. Végezhetünk tűpróbát is.)

Tipp: Lehet csak finomliszttel is készíteni és elhagyható a teljes kiőrlésű liszt. Ebben az esetben 60 dkg finomliszt szükséges.


Sütés előtt




Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Szia Gabi,a receptben 25 gombócot írsz,a képen 15 van...akkor nagyobbra kell csinálni,vagy két adagban sütötted? Köszi..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem kell nagyobbra csinálni, úgy a finomabb és gusztusosabb, ha ilyen kicsi, mint ahogy a receptben is írtam. 25 gombócot készítettem én is, csak két adagban sütöttem. Azaz sütöttem 15 db-ot egy tepsiben (mint ahogy látod a képen), + sütöttem 10 db-ot egy kerek sütőformában is. Így lett 25 db kis buci a végén. :)
      Jó sütést!

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban