Házi ropi (sajtos és sima)

A legegyszerűbb és legfinomabb ropi recept! Eddig mindenképp - azok közül, amelyeket eddig elkészítettem. A tésztájához csupán 3-4 hozzávaló szükséges. Imádom a ropogósan omlós állagát! Nagyon finom! Az ember legszívesebben egész nap rágcsálná. Akár családi nassolni valónak, akár vendégvárónak - tökéletes.
A pici fiam 3 napja mondogatta, hogy neki valamilyen sós süti kellene, de sajnos nincs minden nap idő sütni. A kis drágám tegnap szintén kérte, és hozzátette, hogy "de most már gyorsan!". Úgyhogy ezért esett a választásom erre a gyors, egyszerű ropira, mert pillanatok alatt összeállítottam, sodortam, kisütöttem egy elég nagy adaggal, ami villámgyorsan el is fogyott. 😊




Hozzávalók:
kb. 80 darabhoz
30 dkg finomliszt
1 csapott teáskanál só
12 dkg zsír (liba-, kacsa-, tyúk- vagy sertészsír)
(nálam most a fele zsír, a fele vaj volt)
kb. 1,5-2 dl tejföl
6-7 dkg félkemény reszelt sajt (trappista, pannónia, cheddar stb.)


A  L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:




Elkészítés:
  1. A lisztben elkeverjük a sót és a reszelt sajtot, majd elmorzsoljuk benne a zsírt (vajat), végül fokozatosan annyi tejfölt adunk hozzá, hogy egy közepesen lágy, jól kezelhető tésztát kapjunk. Ne legyen ragacsos!
  2. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk kb. 5 mm vastag téglalap alakúra, melyet 6-7 mm széles csíkokra vágunk. A csíkokat úgy vágjuk el, hogy kb. 15 cm hosszúak legyenek. 
  3. A tésztacsíkokat a kezünkkel kicsit megpöndörítjük, hogy ropi formája legyen, majd sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk.
  4. Előmelegített 180 fokos sütőben, alsó-felső sütéssel kb. 14-15 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
Tipp: 
  1. A kisfiam kérésére én világosabbra hagytam a ropikat, így is nagyon finom ropogós, de picit barnábbra is lehet sütni, akkor még ropogósabb lesz.
  2. A sima ropihoz a reszelt sajtot hagyjuk ki a tésztából - ebben az esetben lehet, hogy picivel több tejföl kell, a lényeg, hogy a tészta állaga közepesen kemény, ne ragacsos, könnyen nyújtható legyen!
  3. Ha azt szeretnénk, hogy másnap is ropogósan omlós legyen az állaga, akkor szabad levegőn tároljuk, hogy ne puhuljon át a tészta! Egy nyitott dobozban vagy egy tányéron, tálcán tároljuk, amit csak papírszalvétával takarjunk le!

Munkafolyamatok képekben

    





Jó étvágyat! 

Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik minden recepted!

    VálaszTörlés
  2. Megsütöttem, nagyon ízlett. Sütöttem korábban más sütőporos receptet, az nem volt ilyen jó. Gondolom, a joghurt tett nagyon jót a tésztának. Köszönöm ezt a receptet is, Gabika, ajánlom másnak is az elkészítését!
    Még annyit variáltam, hogy nyújtás után egyben az egészet lekentem tojással, utána a negyed részét köménymaggal, másik részét lenmaggal, a fele részét reszelt sajttal szórtam meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügyes vagy, mindenkinek amilyet szeret😜🤗👍

      Törlés
  3. Elkészítettem, nagyon jó lett! Köszönöm a receptet. Teljes kiörlésű lisztből is jó lenne vajon?

    VálaszTörlés
  4. Hú, ezt megsütöm!

    VálaszTörlés
  5. Elkészítettem! Teljes kiőrlésű liszttel!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a receptet!Dia-welness sütőliszttel is nagyon jó.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom Dia-welness lisztből is!

    VálaszTörlés
  8. Rozsliszttel is lehet sütni Gabika?

    VálaszTörlés
  9. Imádom a receptjeidet!Szinte csak ezekből sütök.Most lesz a kisfiam szülinapi zsúrja.Pont valami sósat szerettem volna,mikor szembe jött most a recept.Tuti ezt sütöm meg.Köszönöm😊

    VálaszTörlés
  10. Nagyon örülök, hogy rádtaláltam a receptedre. Én elsőre dupla adagot csináltam, mert tudtam, hogy este kártya közben elfogy és imádja az egész család. Köszönjük szépen, hogy megosztottad. ❤️

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban