A tökéletes piskótatekercs

Több piskótatekercs is található az oldalamon, mindegyik finom, mindegyik jól sikerül, tehát mindet ajánlom. ...és tudom, egy piskótatekercset elkészíteni röpke idő alatt lehet, de ez még attól is egyszerűbb és gyorsabb! A végeredmény pedig egy pihe-puha, laza, könnyed tészta. Ízletes, klasszikus sütemény, amely tökéletes kísérője egy finom vasárnapi ebédnek vagy szuper vendégváró.

Az elmúlt héten többször is elkészítettem: múlt vasárnap ebéd utáni desszertnek, aztán szerdára is sütöttem egy adagot Milán farsangi partijára, ahol a gyerekek körében a legnépszerűbb süti volt, 5 perc alatt elfogyott. Hiába, a sárgabarack lekváros piskóta tekercset mindenki ismeri és mindenki szereti. 😊 Főleg, hogy a nyáron készített házi sárgabarack lekvárral töltöttem meg.




Hozzávalók:
 kb. 27x37 cm-es tepsihez
5 közepes tojás
10 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál langyos víz
1 bio citrom reszelt héja (elhagyható)
10 dkg finomliszt
5 g sütőpor
1 csipet szódabikarbóna

+ 1 kis üveg házi sárgabarack lekvár
vagy ízlés szerint más kenhető lekvár


M E G J E L E N T  A  MÁSODIK SÜTEMÉNYES KÖNYVEM!

Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:


    

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. 
  2. Az egész tojásokat, a porcukrot, a vaníliás cukrot habosra keverjük a gépi habverő legmagasabb fokozatán kb. 4-5 percig. Majd hozzákeverjük a vizet, citromhéjat. Hozzászitáljuk a sütőporral és szódabikarbónával elkevert lisztet is, de ezt már csak gyengébb fokozattal keverjük hozzá.
  3. Sütőpapírral kibélelt tepsibe egyengetjük a tésztamasszát, és az előmelegített 180 fokos sütőben, alsó-felső sütéssel kb. 10-12 percig sütjük, de mindenképp végezzünk tűpróbát! (Viszont 10 percig ne nyissuk ki a sütőt, nehogy összeessen a piskóta!)
  4. A megsült tésztát kiborítjuk egy száraz, tiszta konyharuhára, óvatosan lehúzzuk róla a sütőpapírt és még forrón beletekerjük a konyharuhába. Így hagyjuk kihűlni!
  5. A kihűlt tésztát kitekerjük a konyharuhából, ízlés szerint megkenjük lekvárral, visszatekerjük, porcukorral meghintjük és szeletelve tálaljuk.



Jó étvágyat! 

Megjegyzések

  1. Nagyon szép guszta! Most jól meg is kívántam:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, olyan csalogató :-))

    VálaszTörlés
  3. Tökéletes recept! Köszönöm☺

    VálaszTörlés
  4. A legjobb recept amit valaha elkészítettem, köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
  5. Kedvenc sütim a lekváros tekercs. Viszont nekem sosem sikerült tekerni, mindig eltört, egészen addig, míg ki nem próbáltam a te receptedet. Tökéletes! Már nagyon sokszor elkészítettem. Ezer köszönet érte!

    VálaszTörlés
  6. 5 kanál liszt elég lenne 5 tojáshoz? Egy kanál liszt az 2 dkg...

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen a receptet, tényleg ez a tökéletes iskóta. Isteni





    VálaszTörlés
  8. Szuper ez a recept,köszönöm szépen

    VálaszTörlés
  9. Drága Gabriella! Régóta olvasom a csodálatos receptjeidet! Isteniek, de nem volt bátorságom kipróbálni! Most azonban nekiálltam a tökéletes piskótatekercsnek és valami fantasztikusra sikerült! Hála Neked, most már bátrabb leszek! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Most sül és aggódva bámulom nagyon emelkedik, ezt kettévágom szerintem és kenem lekvárral, szerintem ez lesz a piskotarecim is.....mindenesetre jó volt dolgozni vele. Irok ha kész....

    VálaszTörlés
  11. Tökéletes lett. Köszönöm ezerszer a recit. Kérhetek piskotát is?

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gabriella, lehet kristalycukorral kesziteni porcukor helyett? Koszonom!

    VálaszTörlés
  13. Ez a legszuperebb piskóta tekercs recept, amit valaha kipróbáltam. Hálásan köszönöm neked!🌈

    VálaszTörlés
  14. Ez a piskóta tekercs valami csoda!Tökéletes lett!Köszi Gabriella!

    VálaszTörlés
  15. Kiváló piskóta tekercs, mióta rátaláltam csak így készítem! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  16. Milyen méretű a tepsi?
    Köszönöm a választ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem sütőtepsi! Én egy életem, egy halálom, azzal próbáltam! 🙂 (és jó lett! 😀)

      Törlés
  17. Tuti jó receptek! Mostanában, ha lehet csak innen sütök süteményeket. Most is a tökéletes piskótatekercset sütöm éppen. Lehellet könnyű lett a piskóta. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldogan olvasom. Köszönöm szépen a hozzászólást.

      Törlés
  18. Kedves Gabi! A tojásokat nem választod szét, működik így is a piskóta? Több receptedet is használom rendszeresen, köszönöm neked! Erre a piskóta dologra nagyon kíváncsi vagyok,én eddig mindig külön vertem fel a sárgáját,külön a fehérjét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Évtizedekig én is csak ketté választva vertem fel a tojásokat. Aztán néhány éve kipróbáltam így egyben (ennél a receptnél is + még van így 1-2 receptemnél), és tökéletesen bevált, nagyon jól sikerült. Úgyhogy azóta ezt a receptet, vagyis ezt a piskótát már csak így készítem. Készítsd el Te is bátran, sikerülni fog és nagyon fogod szeretni. :)
      Jó sütést!

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban