Tejfölös keksz

Kedvencem lett ez a tészta (is), mert olyan szép sima, fehér, könnyen összeállítható, nyújtható, formázható. Megsülve nem a kemény fajta keksz, hanem a ropogósan omlós keksz lesz belőle, és ha szeretnénk, hogy így maradjon, akkor érdemes száraz, levegős helyen tartani (nyitott helyen, azaz nem dobozban) egy papírszalvétával letakarva. Ha viszont puhán omlósan szeretnénk, akkor tároljuk szárt dobozban. Egyébként 2-3 hétig is eltartható. Év közben vagy ünnepi időszakban... bárhol, bármikor megállja a helyét.




Hozzávalók:
a kiszúróforma méretétől függően kb. 40-50 darabhoz
37 dkg finomliszt
20 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
1 kis doboz tejföl = 150-200 g (valószínű, nem kellesz mind!)
1 csomag vaníliás cukor
10-12 dkg porcukor ízlés szerint
(attól függ, hogy ki mennyire szereti édesen, vagy kevésbé édesen)


A díszítéshez:
10 dkg étcsokoládé
10 dkg fehér csokoládé 
3-4 teáskanál olaj



L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:

Elkészítés:
  1. A porcukrot és a vaníliás cukrot habosra keverjük a vajjal. Hozzáadunk először csak kb. 12 dkg tejfölt, rászitáljuk a lisztet és elkezdjük összegyúrni. Valószínű, hogy ekkor még nem áll össze a tészta, ezért folyamatosan adjunk hozzá 1-1 kanálnyi tejfölt, amíg szép sima, nem ragacsos, de könnyen kezelhető tésztává tudjuk összegyúrni. 
  2. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  3. A tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk 5-6 mm vastagra (próbáljuk egyenlő vastagságúra nyújtani, hogy egyenletesen tudjon majd megsülni). A kinyújtott tésztát tetszés szerinti formákkal kiszaggatjuk, sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk.
  4. A 180 fokos sütőben alsó-felső sütésen világosra sütjük. Ne nagyon barnuljon a széle sem, maradjon világos. Amikor kivesszük a sütőből, még puhának tűnik, de hűlés közben kellően szilárdulni fog. 
  5. A csokoládékat vízgőz felett külön-külön megolvasztjuk, mindegyikben simára keverünk 2-2 teáskanálnyi olajat és kidíszítjük a kihűlt kekszeket tetszés szerint.  De ha ilyen csíkos mintát szeretnétek, nagyon egyszerű: egy teáskanálnyi olvasztott csokit hirtelen mozdulatokkal le-fel mozgatunk és közben csorgatunk a kekszek felett. Lehet vastag zacskóba is tenni az olvasztott csokit, a zacskó egyik sarkába tömörítjük, fent összecsavarjuk/összefogjuk, hogy ne folyjon ki, lent pedig ollóval picike lyukat vágunk a zacskó csücskénél. Ezzel csíkozzuk a kekszeket - így még szebb lesz a csík. De nekem a teáskanállal való csorgatás egyszerűbb és gyorsabb.
  6. Akár 2 hétig is tárolható! (Fent a bevezető szövegemben leírt módokon.)

A munkafolyamatok képekben

  





Jó étvágyat!

HO-HO-HO-HO! Felétek járt éjszaka a Mikulás? Hozzánk jött, és hagyott két csomagot az ablakban! 😀
Milán 10 éves, de még hisz a Mikulásban, hisz abban, hogy Ő hozza ilyenkor a csomagot és teszi éjszaka az ablakba. 😊 Tegnap este annyira izgatott volt, ma pedig már fél 6-kor felkelt (pedig nem szokott olyan korán) és kíváncsian nézte a hajnali félhomályban, van-e csomag az ablakban, vajon járt-e nálunk a Mikulás...? 🎅 Imádom, hogy még mindig meg tud maradni "igazi" gyereknek ebben a "túlcivilizált" világban, annyira szeretem, hogy még hisz a Mikulásban és Karácsonykor a Jézuskában! 💕 Csodálattal nézem, ahogy olyan boldog izgalommal tudja várni ezeket a napokat. 😍


 
  
Boldog Mikulást! 🎅 

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. Kedves Gabriella!
    Ritkán írok, de most muszáj reagalnom :-)
    Olyan jó olvasni az írásaidat, olyan kiegyensúlyozottsagra , nyugalomra, szeretetre, békére, harmóniara talál benne az ember lánya ebben a bolond rohanó világban.
    Kívánok mindenkinek ilyen csodálatos szép családi életet, mint a tiétek.
    Példa értékű.
    A receptnek külön örültem (bár minden nap várom hátha kerül új a blogra, és szeretem olvasni a családi élménybeszámolókat is ), mivel nálunk a tojást ki kell hagyni a sütés főzésbol, és úgy látom ehhez sem kell. :-) Köszönöm!
    Kellemes ünnepeket kívánok, boldog mikulást a gyerekeknek, jó egészséget, és minden szépet, amit ilyenkor még kívánunk.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gabriella! Csatlakozom az előttem szólóhoz, köszönet a receptekért, ennek a keksznek én is nagyon örülök, mivel nálunk is tilos a tojás! További jó készülődést, az egész családnak boldog, békés ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gabriella, legkevereses Sütőben kell a 180fok? Hány percig? KB? Köszönöm előre is

    VálaszTörlés
  4. Tettem bele egy keves citromhèjat is :)

    VálaszTörlés
  5. Én ezt pehelykiflinek ismertem. Jó, hogy rátaláltam a receptre, jó ötlet.

    VálaszTörlés
  6. Tejföl helyett mit lehetne belerakni? Koszonom a valaszt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dr oetker vega creme, bár gondolom a válasz már nem aktuális. Èn ezzel váltom ki a tejfölt mindíg.

      Törlés
  7. Nagyon örülök ennek a receptnek,mert a kis unokám miatt tojás mentesen kell sütni főzni.Gondolom hasonló a linzerhez,mert azt nagyon szereti.Mindenképpen megsütöm.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm, elkészítettem, nagyon finom lett, bár én nem kevertem, csak összegyúrtam a hozzávalókat, de super lett így is.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szuper kis keksz, én laktóz és gluténmentes változatra vittem át és tökéletesen finom lett egy aprócska kis változtatással :) köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nica Világa megírnád a glutén-laktózmentes receptet?Előre is köszönöm!

      Törlés
    2. Erre a mentes variációra én is kíváncsi lennék! Köszönöm.!

      Törlés
  10. Kedves Gabriella! A kekszhez igazi vaj kell, vagy a margarin is jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én teavajjal készítem, mert azzal finomabb az íze. De lehet margarinnal is.

      Törlés
  11. Ebbe a masszába semmi fújtaó nem kel?

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gabriella! Kb hany percig kell sutni?

    VálaszTörlés
  13. Kedves Gabriela a kekszet hány percig kell sütni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Színesedès előtt ki kell venni. Tipp. Szerintem gyorsan sül. Színtelen maradjon

      Törlés
  14. Előző este be lehet gyúrni a tésztát, és másnap sütni?

    VálaszTörlés
  15. Köszönet a receptért! Remek délutánt töltöttünk el süti készítéssel a hiperaktív unokával

    VálaszTörlés
  16. Szuper keksz recept. Nagyon szeretem az ánizst, és ez egy jó kis alaptészta, pont elbírja az ánizsmagokat :) Isteni íze lesz tőle.
    Köszönöm a receptet!
    Kati

    VálaszTörlés
  17. Nagy sikert aratott, nagyon szépek lettek és valóban sokáig omlosak maradnak! Nagyon szépen köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban