Alaptészta aprósüteményekhez

Szeretem ezt a tésztát, mert pillanatok alatt összegyúrható, kellemes tapintású, könnyű vele dolgozni és sokoldalúan felhasználható aprósüteményekhez - itt csak a fantázia szab határt. Próbáljátok ki! :)
Kiszúróformákat találtok a webáruházban  erre a linkre kattintva: > pöttyösotthon.hu/sütikiszúrók .




Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
fél csomag sütőpor (6 g)
15 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
 15 dkg porcukor
4 tojás sárgája
2 dl tejföl


Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük a sütőporral és porcukorral, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojások sárgáját, végül a tejföllel összegyúrjuk.
  2. Kellemes tapintású, könnyen nyújtható, nem ragacsos tésztát kell kapnunk. Ha picit ragad, akkor adjunk még hozzá kicsi lisztet, vagy ha keménynek érezzük, adjunk még hozzá pici tejfölt. 
  3. Tetszés és ízlés szerint nyújthatjuk, szaggathatjuk, vagy kiflikké formázzuk, tekerjük... lekvárral, diós-, kókuszos- vagy mákos töltelékkel tölthetjük. Sokféle formájú és ízesítésű aprósütit készíthetünk ebből a tésztából. 
Tipp: Az alsó képen látható aprósüteményekhez a tésztát 4-5 mm vastagra nyújtottam, kiszaggattam, sütőpapíros tepsiben előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 7-8 percig sütöttem. (Világos maradjon a tészta!)


Anyukám névnapjára készítettem

     

Jó étvágyat! 

Egy fotó rólam és pici fiamról: Zalánról 💙 
Vásárolni indulunk

 

Megjegyzések

  1. Nagyon szép,guszta,kipróbálom,most karácsonyra...köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszenek. ...és nagyon szívesen. :)

      Törlés
  2. Dupla adag esetén minden hozzávalót duplázok? Köszönöm előre is.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gabriella! Ebből a mennyiségből kb. mennyi ischler jön ki?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Attól függ, mekkora formával szaggatjuk. Én kb. 5-6 cm átmérőjű formával szoktam - ebből kb. 30-35 db isler lesz.

      Törlés
  4. Szia. Teljeskiörlésű lisztből is készíthető?

    VálaszTörlés
  5. Koszi a receptet, a kep nagyon jo, kisfia meg egyenesen tunderpofi, cuki ! :-)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű szép kisherceg!!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Gabriella! Nagyon finom a linzer, köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban