Diós kavart sütemény csokimázzal - egy igazi Nagyi süti

Egyszerű, gyors és nagyon finom sütemény. Mivel zsírral készül, a tésztája nem szárad ki, enyhén szaftos marad - a csokimázzal pedig igazán jó párost alkot. 
Néhány hete írtam ki a blogomra, hogy szeretettel várok Tőletek olyan recepteket, melyet a Nagymamáitoktól tanultatok, vagy olyanokat, melyek régi családi kedvencek. A kiírást az alábbi linken megtaláljátok: Nagyi régi receptek - Tőletek. Azóta már kaptam néhány receptet, melyek nagyon tetszenek, ezúton is köszönöm szépen Nektek. Ezt a diós kavart sütemény receptet Maliné Viki küldte nekem, melyet a Nagymamájától örökölt. Több finomságot is tanult Viki a Nagyitól, de ez a kedvence, melyet olyan szívesen osztott meg velem, én pedig nagyon örültem neki, mert a családom minden tagja rajong a diós süteményekért. Köszönjük szépen Viki, megsütöttem, íme így néz ki nálam - a kisfiamnak különösen ízlett.






Hozzávalók a tésztához: 20x30 cm-es tepsihez
- 5 tojás
- 33 dkg kristálycukor (vagy ízlés szerint elég 20 dkg cukor is)
- 8 dkg zsír (szobahőmérsékletű)
- 1 csomag sütőpor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 3 dl tej
- 33 dkg sima liszt
- 33 dkg darált dió
- 1 nagyobb citrom reszelt héja

A mázhoz:
- 3 evőkanál tej
- 2 csapott evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 14 dkg cukor (vagy ízlés szerint lehet kevesebb is)
- 6 dkg vaj




Elkészítés:
1. A tojások sárgáját, cukrot zsírt habosra kavarjuk, majd hozzáadjuk a darált diót és a reszelt citromhéjat, jól összekavarjuk. 
2. Ezután hozzáadjuk a sütőporral elkevert liszt felét + a tej felét is (ha géppel kavarjuk, akkor most már csak lassú fokozaton). 
3. Hozzáadjuk a liszt és tej másik felét is, szépen összekavarjuk a tésztát.  
4. Végül óvatosan belekavarjuk a tojások keményre vert habját is.
5. Kivajazott/lisztezett tepsibe simítjuk a masszát, és előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben 25-30 perc alatt megsütjük. (Nálam 20 perc alatt megsült, tehát a sütési idő csak tájékoztató jellegű, hiszen minden sütő más - hagyományos sütőben 190 fokon süssük.)
6. Amikor megsült a sütemény, kiborítjuk egy fa táblára és hűlni hagyjuk.
7. A mázhoz a tejet a cukorral és a kakaóporral simára keverjük, összefőzzük, majd levesszük a tűzről és belekeverjük a vajat is. (Esetleg néhány percre be lehet tenni a hűtőbe, hogy kicsit dermedjen, és ne folyjon le az egész a süteményről.) Majd bevonjuk vele egyenletesen a sütemény tetejét, és kockára szeletelve tálaljuk.
Tipp: én először felszeleteltem a süteményt és utána csorgattam rá a mázat egyenként a süteményszeletekre - esetleg így is lehet, ha valakinek jobban tetszik.


Jó étvágyat!
 

Megjegyzések

  1. De guszta, jöhetne egy-két kocka :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon finom sütemény, pici módosítással már én is megsütöttem, a tetejére tejszínben felolvasztott csokit kellett önteni, de előtte a tésztát villával jól meg kellett szurkálni, hogy közé folyjon a máz. :)

    VálaszTörlés
  3. A nagyi sütije csakis finom lehet. Ha most itt lenne előttem nem bírnám abbahagyni a kóstolgatását. A csordogáló csokimázról a tetején már nem is beszélek. Csodás!

    VálaszTörlés
  4. Ah, de jól néz ki! :-)) Kérek belőle!

    VálaszTörlés
  5. Az én nagyim is hasonlókat sütött a vasárnapi ebéd utánra. Volt, hogy sima kakaósat ribizli lekvárral. Az milyen finom volt!

    VálaszTörlés
  6. De jól néz ki, főleg az a lefolyó csokimáz... Remélem, hozol még ilyen nagymamaféle finomságokat! Szeretem őket!

    VálaszTörlés
  7. Gyanítom hogy ezt kerestem régóta :-)

    VálaszTörlés
  8. Hmm, ez érdekes! :) Mi az iskolában készítettünk hasonló diós süteményt életvitel órán, ami olajos kavart néven futott - ebbe mi zsír helyett olajat tettünk, emellett reszelt alma és egy kevés fahéj is került bele. Isteni finom, puha, és akárcsak ez: "szaftos" :)

    VálaszTörlés
  9. Elkészitettem nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy tetszik a sütemény. Örömmel sütöttem meg Viki Nagymamájának süteményét, ami nagyon ízlett a családomnak... Ha megsütitek, Nektek is ízleni fog, ebben biztos vagyok.

    VálaszTörlés
  11. Ezzel nagyon befürödtem ,nagyon nehéz és zsíros süti lett

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban