Diós-almás csiga - és Milán Mikulása :)

Imádom a diót, és mostanában Milán is olyan nagy rajongója lett, aminek nagyon örülök, mert a diónak rengeteg pozitív hatása van. Nagyon sok ásványi anyagot tartalmaz, E-vitamint és még sorolhatnám... Ráadásul az udvaron lévő diófáink ontják a termést ősszel, így Milánnal bőven van mit ennünk. :) Emellett a süteményekben is nagyon szeretjük. Valamelyik nap annyira megtetszett és ízlett a hűtőben kelesztett tészta a csavart kalácsomnál, hogy úgy gondoltam sütök belőle egy adag diós-almás csigát is, hogy legyen mit majszolnunk napközben az én kis szőke hercegemmel. :)






Hozzávalók a tésztához: 16 darabhoz
- 25 dkg liszt átszitálva
- 7 dkg puha vaj
- 1 tojássárgája
- 3 dkg porcukor
- 1 kávéskanál szárított élesztő
- pici csipet só
- 1 dl tej

A töltelékhez:
- 8 púpos evőkanál darált dió
- 1 nagyobb alma
- 2 evőkanál kristálycukor (vagy ízlés szerint - attól is függ mennyire édes vagy savanyú az alma)
- 5 dkg mazsola (elhagyható, aki nem szereti)




Elkészítés:
1.  A lisztet összekeverjük a porcukorral, a csipet sóval, a szárított élesztővel, összemorzsoljuk a vajjal, majd hozzáadjuk a tojást és annyi tejet, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjunk. Gombóccá alakítjuk a tésztát, fóliába csomagoljuk és hűtőbe tesszük 1 éjszakára.
2. Másnap reggel kivesszük, fél óráig hagyjuk szobahőmérsékleten, majd kinyújtjuk téglalap alakúra. A töltelékhez a diót, cukort, mazsolát összekeverjük, majd a megmosott, meghámozott és lereszelt almát is hozzákeverjük. (ha az almának sok a leve, akkor előtte picit kicsavarjuk, de ne csavarjuk szárazra, hogy finom szaftos legyen a töltelék) A kinyújtott tésztára kenjük egyenletesen a tölteléket, feltekerjük, mint egy bejglit, majd másfél cm vastagra szeleteljük.
3. Sütőpapíros tepsire tesszük, és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 percig sütjük. (a sütési idő eltérő lehet, függ a sütőtől is)
4. Amikor langyosra hűlt, porcukorral meghintve tálaljuk.


Jó étvágyat!


Azóta nem jártam itt a blogon, emiatt csak most tudom Nektek megmutatni,
hogy nálunk bizony járt a Mikulás december 5-én éjszaka. :)
Milánnak hagyott az ablakban 1 csomagot tele finomsággal.
Nagyon örült neki, idézem, mit mondott:
"Anya, nagyon boldog vagyok, hogy meglátogatott a Mikulás,
mert azt jelenti, hogy jó fiú vagyok!" :) 

   

Megjegyzések

  1. Aranyos a kis Herceged, mekkora nagyfiú már? Nagyon guszta és igen finom puha lehet a csigád ! Jól is jönne most legalább egy darabka belőle:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva - Milán nevében is. :)

      Törlés
  2. Aki ilyen szép kisfiú, az csakis jó lehet :-)
    A csigáidból én is szívesen majszolgatnék, nagyon guszták lettek :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták a csigák, finomak lehetnek az almás-diós töltelékkel! :) Milán nagyon aranyos, milyen sokat nőtt! :) És biztos vagyok benne, hogy valóban jó kisfiú volt! :)

    VálaszTörlés
  4. Olyan édes ez a gyerek. Csendes, jószívű és kedves. Legalábbis én ezt látom benne... A sütid is mesés. Én nagyon szeretném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kriszti. Csendesnek éppen nem mondható, nagyon nagy dumás, olyan szövege van, hogy mindenki csodálkozik rajta, 4 évesen mennyire választékosan beszél. Itthon borzasztó eleven és zsinatos, ebben a házban soha nincs csend, amióta Ő van nekünk. :o) De érdekes módon az óvodában és bárhol máshol rendkívül együttműködő és nagyon figyelmes, okos, mindig mindent észrevesz.

      Törlés
  5. Nagyon tetszik, dió.. alma... imádom! Mentettem... :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon édes a kisfiad! :)
    A csigák pedig nagyon guszták.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki, Milán nevében is, aranyos vagy. :)

      Törlés
  7. Egy újabb csodás csiga a karácsony ízeivel. Kipróbáltam ám az almás csigafánkot, de nem voltam résen és oly hamar eltűnt a tányérról, hogy nem tudtam lefotózni. Nahh, majd legközelebb. Milánka nagyon aranyos, jól áll neki a mikulás sapi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea - Milán nevében is.
      Örülök, hogy megsütötted, hogy az almás csigafánkot, és milyen kár, hogy nem érkeztél róla képet készíteni, de akkor ezek szerint nagyon ízlett...?! :)

      Törlés
  8. Boldog névnapot kedves Gabriella! Isten éltessen sokáig!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban