2017. szeptember 30., szombat

Felépült a nyári konyhánk - új "ruhát" kapott a ház!

Végre felépült a nyári konyhánk és ezáltal új színt kapott az egész ház! 😊
(Ezt a bejegyzést főként a családomnak készítettem, mert az elmúlt 3 hónap amellett, hogy nagyon fárasztó volt, beillett volna egy vígjátékba is. Jó lesz évek múlva visszaolvasni... De Ti is nyugodtan elolvashatjátok, megnézegethetitek, ha érdekel benneteket.)


Ilyen lett a házikónk:
mogyoróbarna falszín, csokoládébarna díszítéssel,
az eresz alatti fa dióbarnára lazúrozva. 
Nagyon szép lett,  imádjuk! 💟
 


Ilyen volt:
mediterrán narancs, ami 10 év alatt a nyári égető nap miatt rózsaszín lett
és már nagyon szúrta a szemünket. 😏 
Rózsaszín rajongó vagyok, mert valahogy illik hozzám ez a tisztaságot jelképező romantikus, gyengéd szín, de ház színben nem igazán tetszik! 



A férjemmel óriási vágyunk volt egy zárt nyári konyha, nyitott, fagerendás cseréptetővel, kemencével, de 10 évvel ezelőtt - amikor beköltöztünk a házunkba - örültünk, hogy a ház elkészült, tehát a nyári konyha és kemence álom maradt és jövőbeni tervünk/célunk. De idén kora tavasszal végre elkezdhettük igazán tervezgetni, majd júniusban hozzánk "költözött" a kőműves csapat és elkezdtük a nagy álom megvalósítását. Ahogy szép lassan emelkedett ki az épület a földből, egyre valóságossá vált az álmunk. 😊 
Ezzel egy időben az egész lakás kifestésre került belülről (is) + nagyon szép kő falburkolatot kapott az előszobánk és hálószobánk. Hónapokon keresztül óriási felfordulás volt bent a lakásban és kint a kertben is az építkezés miatt. Egyrészt fárasztó volt ez, hiszen minden nap rendelni, fizetni kellett valamilyen anyagot, amitől már teljesen rosszul voltunk - volt egy kalkulált költségvetésünk, ami a végére dupla lett, mert közben módosítottunk, hogy jó lenne még ez is meg az is. + az építkezés/felújítás során nagyon sokszor álltunk döntés helyzet előtt, hogy akkor mi milyen legyen, hogy legyen (és én utálom a döntéshelyzeteket!). Fárasztó volt, mert 3 hónapig tartott az építkezés/felújítás (tehát egész nyáron) - ezalatt minden nap jöttek-mentek a házban/udvaron a kőművesek, festő, villanyszerelő, bádogos és nem tudtunk nyugodtan lenni a házban, nem tudtunk nyugodtan kiülni a kertbe sem. Csak toporogtunk állandóan jobbra-balra a felfordulás közepén, nem találtuk helyünket a saját házunkban. Másrészt viszont olyan mókás volt ez a 3 hónap, mert nem tudom, ismeritek-e a "Pénznyelő" című vígjátékot Tom Hanks és Shelley Long főszereplésével...? - na, pont ugyanazt éreztük mi is a férjemmel. Főleg én, mert én voltam egész nap itthon a pici fiammal. Például amikor reggel fél 7-kor mentem a fürdőszobába arcot mosni és amikor felemeltem a fejem a mosdókagyló felett, azt láttam a tükörben, hogy a hátam mögött 3 férfi fej (kőművesek) jelenik meg az ablakban. Épp az új fa stáblont tették fel az eresz alá. Korrektek voltak, mert egyáltalán nem néztek be, ezerrel dolgoztak, na de akkor is... hogy lehet úgy mosakodni, zuhanyozni, amikor jönnek-mennek az ablak alatt? Vagy amikor játszottam a gyerekkel a szobaszőnyegen és nyitva volt a hálószoba terasz ajtaja és nem vettem észre, hogy az egyik kőműves bácsi épp az ajtó előtti téglakupacon ülve tízóraizik és integet befelé a gyereknek (abból jöttem rá, hogy ott ül, hogy a gyerek nem rám nézett, hanem kifelé mosolygott). 😊 Illetve a konyha-étkezőnkön is van egy kétszárnyú üvegajtó, amelyre csak télen teszek függönyt, nyáron soha, mert egész nyáron nyitogatjuk a teraszajtót, ki-be járkálunk a teraszra, emiatt a függöny csak zavarna minket. A függöny hiányát a munkások is hamar észrevették... Ha valamelyikőjüknek volt valamilyen kérése/kérdése az építkezéssel kapcsolatban, mindig a konyhai teraszajtóban jelentek meg, mert tudták, hogy ott szinte mindig megtalálnak. Néha észre sem vettem, hogy ott áll valaki az ajtóban, csak tettem-vettem a konyhában és amikor felnéztem a konyhapultról az ajtóra, megijedtem, hogy valaki befelé néz. Kopogtok ők mindig halkan, csak a gyerek közben zörgött-csörgött, zenélt valamilyen játékkal mellettem és soha nem hallottam a kopogtatást. De olyan is volt, amikor a pici fiam ült az etetőszékben, én etettem és egyszer csak hatalmasat kezdett kacagni - hátrafordultam és a villanyszerelő állt ott az üvegajtónál vigyorogva. Kérdezni akart valamit, de nem akarta megzavarni a gyermek étkezését. ...és hányszor ébredtünk nyáron riadtan hajnal 6 órakor a beton keverőgép zúgására... (mi még aludtunk, az udvaron pedig már javában zajlott a munka, jöttek-mentek, intézkedtek😁). De olyan is volt az elején, amikor kora reggel itt voltak a kőművesek, mi elaludtunk, ők pedig türelmesen várták, hogy felébredjünk - nem tudták elkezdeni a munkát, mert az összes szerszámuk be volt zárva a garázsunkba. Szóval fárasztó és egyben mókás is volt, hogy egész nyáron tele volt az udvarunk emberekkel és soha nem lehetett tudni, hogy mikor ki mit lát. 😁

Egyébként teljesen meg voltunk elégedve minden munkással, nagyon rendesek voltak, nagyon szépen dolgoztak, mindent úgy csináltak, ahogy kértük, soha nem volt félreértés semmiben, mindig akkor jöttek, amikorra megbeszéltük - látszik, hogy értik és szeretik a munkájukat. 
...és tá-dám! Elkészült az új nyári konyhánk és ezen a héten szerdán le lett színezve az egész házunk is! Az udvarunkon ugyan még nincs rend, mert a férjem minden nap dolgozik, én a gyerek mellett nem tudok kint pakolni/rendezni semmit, úgyhogy mindenhol ott vannak még az építkezés maradékai, lomjai, de legalább már az épület rendben van! Aztán szép lassan csak rendben  lesz az udvar is... Hoztam néhány gyors fotót is... 


Az őszi napsugarak nem mindig adják vissza az eredeti színt.







 A kerítés oszlopok le vannak színezve, a vasbetétek festésére jövő héten kerül sor.



...és a nyári konyha

Egyenlőre csak kívülről hoztam képeket, mert belül még csak leburkolva van. Festve kb. 2 hét múlva lesz, mert a festő akkor ér rá és utána fogjuk berendezni. 
 Az előtető mellett jövő májusban épülni fog még egy hasonló (csak nagyobb) fagerendás cseréptető, melynek két oldala zárt lesz téglafallal, hogy ne legyen olyan huzatos - oda épül majd a kemence. Valamint azalatt kap helyet egy nagy fa asztal székekkel. Az lesz a színtere a nyári családi reggeliknek, ebédeknek, vacsoráknak, illetve a családi összejöveteleknek. Már nagyon várjuk a jövő nyarat, hogy minden szabadidőnket ott tölthessük ! 😊


 A csatornalefolyó ideiglenes megoldás, jövő héten lesz befejezve
 


 Hátulról...

 

Örülök, hogy az eresz alatti fát, a gerendákat és oszlopokat nem sötétebbre lazúroztuk - ezzel a dió színű lazúrral nagyon szépen látszik a fa erezete, mintázata.





Összességében nagyon örülünk, hogy túl vagyunk rajta, bár az udvar takarítására és a nyári konyha berendezésére a következő napokban, hetekben kerül sor. Valamint jövő májusban még lesz egy tetőépítés a kemencének és kinti étkezőasztalnak - mint ahogy említettem fentebb is - és akkor már olyan lesz minden, ahogy megálmodtuk évekkel ezelőtt. 💟

16 megjegyzés:

  1. Nagyon szép...az utolsó képedet nézzed csak! Színes gömbök képében angyalkák is megmutatkoztak, hogy csatlakozzanak Hozzátok! Áldás Rátok! Margó

    VálaszTörlés
  2. Gabika❤️Ez csodaszép! Teljesüljön az álmotok, csakis így lehet....merni kell nagyokat álmodni, és érezzétek jól magatokat. Süssél főzzél fantasztikus ételeket, süteményeket a Te Drágáid, s természetesen a mi örömünkre. 😊❤️

    VálaszTörlés
  3. Minden nagyon szép lett, gratulálok hozzá, a sok munkához és a kitartásotokhoz, ameddig idáig eljutottatok :-) Érezzétek jól magatokat az új konyhában, a közös főzések sütések és a közös családi étkezések, összejövetelek alatt :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett minden! Érezzétek magatokat jól ebben a csodás kis fészekben! Tündérek a gyerkőcök ezen a friss fotón, amint látom megint itt voltatok a közelünkben:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva. Miskolcra nagyon gyakran járunk. Már biztos említettem neked régebben, hogy Miskolc a kedvenc városom! Sok helyet, várost szeretek kis hazánkban, de Miskolc a favorit. ❤️

      Törlés
  5. Csodás munkát végeztetek a munkások segítségével. Örülök,hogy teljesülnek álmaitok. Várom az újabb fotókat!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű! Az egyetlen, amit én másképp csináltam volna, ha szabad ilyet írni, hogy a nyári konyhára tolóajtót tettem volna, így amikor nyáron bent vagy akkor eltolod és egybe lenne a kinti résszel. Jó sok munkátok van benne, jövő nyáron csoda lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen. Jaj, nem szeretem sürgetni az időt, de most nagyon-nagyon várom a jövő nyarat!
      Falazás közben nekünk is eszünkbe jutott, hogy a konyha egyik falát nem kellene felfalaztatni, hanem tennék be egy üveg tolóajtót... De már így is sokat változtattunk az eredeti terven, ami miatt sokkal többe került és már nem akartunk tovább "flancolni". :) Nyáron úgy is nyitva lesz az ajtó, ablak.

      Törlés
  7. Nagyon szép lett, gratulálok, jó egészségben élvezze a család!

    VálaszTörlés
  8. Minden csodálatosan szép lett! Magazinba való házikó. További jó sütés-főzést kívánok a régi és az új konyhában is. Köszönöm, hogy megmutattad a végeredményt.

    VálaszTörlés