2014. november 10., hétfő

A Diósgyőri várban jártunk

Rajongok a hegyekért, várakért és kastélyokért! Ezért amikor van egy kis lehetőségünk kirándulni, csakis olyan hely jöhet szóba, ahol megtalálható valamelyik a három közül. :) ...és azt vettük észre, hogy a kisfiam szintén óriási vár és hegy rajongó. Nagyon szeret hegyet mászni és ezt annyira ügyesen teszi, hogy még én is elszégyellem magam, mennyire elfáradok hegymászás közben egy 5 éves kisgyerek mellett. A várakat pedig annyira imádja, hogy alig tudjuk elhozni onnan, ha épp ott kirándulunk. Emiatt úgy döntöttünk, hogy amikor alkalmunk van rá, szép lassan bemutatjuk neki a hazai várakat.
A Diósgyőri várban jártunk már néhány évvel ezelőtt a férjemmel, még Milán születése előtt, de amikor idén szeptember elején a Boldogkőváralján voltunk Milánnal, megígértük neki, hogy a következő vár, amit "bevetünk", a Diósgyőri vár lesz. Néhány hetet kellett rá várnia, mert az elmúlt hónapok hétvégéi mással teltek, de most vasárnap annyira szép idő volt. ...hogy legyen a kis szőke hercegemnek élménye, meglátogattuk ezt a várat is, melyet nyáron újítottak fel. Kétségkívül nagyon szép lett, bár számomra így egy kicsit megszűnt az a misztikus hangulat, ami miatt imádom a várakat. Azért mutatok Nektek néhány fotót...

A fotón jól látszik, melyik rész lett hozzáépítve...

...és íme a két katona :)

Milánnak nagyon tetszett ez az előadás, ami egyébként humoros
és figyelemfenntartó volt.

Na, kik ülnek a túlsó asztalfőnél? :)

A torony tetejére belül egy elég meredek csigalépcsőn lehet felmenni,
ahol  Milán meglepően bátran ment fel.
Persze az Apukája szorosan mögötte volt, vigyázva rá.

Kilátás az egyik toronyból Miskolc-Diósgyőr városára

Tériszonyom volt ennek a toronynak a tetején - a fotón látszik is,
milyen riadtan kapaszkodom abba a korlátba...
El nem engedtem volna semmi pénzért.

A fotózásra most nem fektettünk nagy hangsúlyt, úgyhogy csak ilyen egyszerű képek készültek. De mindenképp szerettünk volna néhány képet, mert Milán itthon szereti őket visszanézegetni - még a hónapok elteltével is.

1. Gabriella, nagyon jók a képek. Legalább én is láthattam a diósgyőri várat!:) Amúgy sosem jutnék el oda. Tolna megye bizony nagyon messze van oda...
    Édes-aranyos kisfiad és csinos férjed van!:)

1. Köszönöm kedves Roza. Nagyon örülök, hogy tetszenek a fotók.
      Soha ne mondjuk, hogy soha... bár Tolna megye tényleg nincs közel, azért hátha egyszer errefelé jársz.
      Egyébként a Dunántúli várakkal Mi is így vagyunk - legfeljebb majd ha arrafelé nyaralunk, akkor tudjuk megnézni őket. De szerencsére az ország Északi, Észak-keleti részén is bőven van vár, melynek nagy részét régebben be is jártuk a férjemmel, de most kezdjük előröl a kisfiam kedvéért. :)

2. Számomra nagyon ismerős és kedves helyen voltatok! Még a felújított várat közelről nem láttam, de a régiben sokszor megfordultam.A vár tetejéről lehet látni ahol gyerekként laktam szüleimmel. Aranyos nagyfiú Milán . Kellemes időtök volt ahogy látom a fotókon!

1. Igen, nagyon szép idő volt tegnap egy ilyen kiránduláshoz.
      Egyébként a hely és maga a város számomra is nagyon kedves, hiszen Miskolc a kedvenc városom (bár nincs annyira közel, de távol sem - 90 km), viszonylag gyakran járok oda. Imádom a város környékét is (Lillafüred, Miskolctapolca, Bükk, csodaszép helyek)!!

3. Szépek vagytok Gabicsek! :-* B.csek ( kakukktojás leszek, szerintem jót tett neki a felújítás;oké, hát itt-ott kicsit túlzásba vitték a rekonstrukciót, de nekem pont így várasabb, Nagy Lajos se a romok között szédelgett, nekünk is kijár a (majdnem) királyi pompa, nem? :)).

1. Kösz' B.csek, örülök, hogy tetszünk. :D Öregszünk ám erősen. :)
      A vár tényleg nagyon szép, bár nekem így egy picit már túl modern. Tudod, mi tetszett nagyon? Nem fogod kitalálni! A középkori szakácskönyv - legyünk stílusosak, ha már gasztroblogon vagyunk. :) Egy óráig álltam a szakácskönyv előtt és nézegettem a recepteket... :D

4. Szia Gabi !
    Jó volt látni Benneteket (főleg a "kis" szőke herceget :-) )
    A Diósgyőri várat biztos nem ismerném fel, ha csak az emlékeimre hagyatkoznék: ha jól emlékszem még gimis koromban osztály-kirándultunk oda, és egy "kicsikét" lepusztultabb volt. Szerintem nagyon hangulatos lett, nem csodálom, hogy tetszett Milánnak !

1. Szia Sylvia!
      Olyan kedvesen írsz mindig - köszönjük szépen. :)
      Mi is jártunk néhány évvel ezelőtt a romosabb kinézetű várban...
      Milánnak tényleg nagyon tetszett, annyira szeret a várakban lenni, és amikor jövünk el, mindig könyörög, hogy még maradjunk egy kicsit + menjünk még vissza. Ebből a várból is alig lehetett elhozni...